Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@06:19:02 GMT

تولید 2 و نیم تن خاویار پرورشی سهم گیلان در کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۲۹۴۴

تولید 2 و نیم تن خاویار پرورشی سهم گیلان در کشور

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رئیس سازمان شیلات کشور در چمخاله لنگرود با اشاره به ظرفیت مناسب گیلان در تولید خاویار گفت : در کشور 6 تن خاویار پرورشی تولید می‌شود که سهم استان گیلان 2 و نیم تن است و این امر نشان ‌دهنده ظرفیت بالای این استان در تولید این نوع ماهی است.

نبی اله خون میرزایی افزود : خاویار خزر جزء بهترین خاویارهای دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به  اینکه بیشترین میزان بچه ماهی‌های خاویاری تولید شده در کشور در گیلان و مازندران عرضه می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر در ۲۲ استان کشور، ۱۳۳ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری وجود دارد که بچه ماهی‌ های مولد این استان‌ ها توسط استان‌ های گیلان و مازندران تأمین می‌شود.

رئیس سازمان شیلات با تاکید بر صادرات خاویار و میگو به دیگر کشورهای دنیا گفت: در حوزه صادرات ماهیان خاویاری و میگویی خوشبختانه محدودیتی وجود نداشته و به کشورهای آسیایی و اروپایی صادرشده و میزان صادرات شیلاتی در کشور ۵۲۵ میلیون دلار بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان خاویار دلار برنا کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، در جلسه قرارگاه امنیت غذایی با موضوع مدیریت تولید و صادرات مرغ، با بیان اینکه روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ تن مرغ گرم خریداری و ذخیره می‌شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ هزار و ۵۹۴ تن مرغ از تولیدکنندگان خریداری شده است.

حسن‌نژاد با اشاره به روند تأمین نهاده‌ها و جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها، افزود: به منظور تعادل‌بخشی و تنظیم بازار، برای ۱۷ هزار تن مرغ مازاد تولیدی مجوز صادرات اخذ شده است.

وی همچنین تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۳ هزار تن مرغ صادر شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولید، صادرات مرغ گرم از تمامی مرزها بلامانع است.

گفتنی است؛ برآورد دقیق از نیاز بازار و میزان تولید، شناسایی و تحلیل دقیق از بازارهای هدف خارجی، ساماندهی تخصصی صادرکنندگان بر اساس فعالیت مستمر در کشورهای هدف، از دیگر محورهای مورد بررسی در این جلسه بود.

کد خبر 6098124

دیگر خبرها

  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم