Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ بخشنده از اجرای طرح پاکسازی اطراف مراکز آموزشی و مدارس همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگا ه ها خبر داد.

سرهنگ «محمد بخشنده» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات پلیس برای بازگشایی مدارس گفت: ما در آستانه بازگشایی مدارس طرحی تحت عنوان «طرح پاکسازی اطراف مراکز آموزشی و مدارس» در شعاع یک کیلومتری این مراکز داریم، این طرح قبل از شروع مدارس اجرایی می شود ضمن اینکه سال گذشته هم  اجرایی شد و کشفیاتی در این زمینه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح از تمام ظرفیت های مسئولین شعب مبارزه با مواد مخدر، کلانتری ها، پلیس پیشگیری و یگان امداد استفاده می کنیم و اجازه تردد و فعالیت هیچ معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدری را  در اطراف مدارس نخواهیم داد.

 

وی بیان کرد: با اجرای طرح پاکسازی اطراف مراکز آموزشی و مدارس در سال گذشته حدود 2 کیلو مواد مخدر از اطراف مدارس که بیشتر در اطراف مدارس محلات شوش، هرندی، مولوی و دانشگاه ها بودند کشف کردیم.

 

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه ما در حوزه آموزش در مدارس نیز برنامه های در راستای پیشگیری از اعتیاد داریم افزود: با هماهنگی مربیان و دبیران پرورشی مدارس برنامه هایی در حوزه پیشگیری از اعتیاد داریم، سال گذشته در تالار وحدت برای 500 نفر از مربیان پرورشی و اولیا دانش اموزان برنامه های اموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد برگزار کردیم.

 

با بیان اینکه آموزش پیشگیری از اعتیاد در مناطق حاشیه نشین یکی از برنامه های مهم پلیس در سال جاری است، افزود: 21 کلانتری در حاشیه تهران و نقاط آلوده مستقر هستند. محور برنامه های ما در این محلات آموزش و پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی است. آموزش یکی از برنامه های ما در سال 98 است که در مساجد، مدارس، شورایاری ها، مناطق و محلات اجرایی خواهد شد.

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه تئاتر خیابانی پیش از اعتیاد هم یکی از برنامه های ما در سال جاری است، خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم کلمه «نه گفتن» را به جوانان آموزش دهیم. در حال حاضر بیش از دو هزار مسجد در تهران وجود دارد که اگر هر مسجد یا حسینیه یک یا دو نفر معتاد را مدیریت و بازپروری کند اصلا در تهران معتادی نخواهیم داشت لذا لازم است که همه سازمان ها، نهادها، حسینیه ها، مدارس و مساجد پای کار بیایند و هر کدام یک معتاد را مدیریت و بازپروری کنند. ولی وضعیت کنونی تهران در حوزه معتادان متجاهر مناسب است، تهران حداقل ۲۰ هزار معتاد متجاهر دارد.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم عاشورا مسجد عاشورای حسینی محرم خبرگزاری شبستان تاسوعای حسینی استان بوشهر عزاداری سرهنگ بخشنده پیشگیری از اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم اسماعیلی عصر چهارشنبه در دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گیلان با اشاره به اجرای طرح مشترک بین نجات غریق و غواصی استان گیلان و معاونت تربیت بدنی سلامت آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی با هدف کاهش آمار غریق به عنوان استان ساحلی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح مناطق ۳۴ گانه آموزش و پرورش با هیئت نجات غرق و غواصی استان گیلان همکاری می‌کنند، گفت: مسؤولان انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی در کارگاه پیشگیری از غرق شدگی حاضر می‌شوند و پس از آن برای آموزش در مدارس متوسطه اول و دوم حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان با بیان اینکه در این کارگاه اساتید و مدرسین نجات غریق تولید محتوای آموزشی در راستای کاهش غریق در استان ساحلی گیلان ارائه می‌کنند، افزود: افراد آموزش دیده به عنوان سفیران و مدرسین در مدارس سطح استان اول و دوم حضور پیدا کرده و به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

اسماعیلی هدف از طرح مذکور را کاهش غرق شدگی در میان بومیان گیلانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از بومیان به ویژه نوجوانان و جوانان اطلاعات زیادی از پیشگیری از غرق شدگی ندارند بنابراین این آموزش در راستای آموزش پیشگیری صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از غریق‌ها از بومیان استان هستند نیاز به آموزش برای جلوگیری از مغروقین ضروری است، بنابراین دانش آموزان بعد از آموزش به عنوان همیاران و سفیران نجات غریق در بین خانواده و جامعه لحاظ می‌شوند.

کد خبر 6088126

دیگر خبرها

  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است