Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در صدا و سیما به من گفته شده است که هیچ کاری در مجلس انجام نداده ام؛ به ما هم وقت بدهید؛ تا بگوییم چه کاری برای تسهیل کار‌ها و مشکلات زنان انجام داده ایم.

پروانه سلحشوری به اقدامات و طرح‌های به تصویب رسیده در رابطه با حقوق زنان و همچنین تسهیل ازدواج جوانان در مجلس دهم اشاره و اظهار داشت: بیش از ۱۲ سال از به تصویب رسیدن قانون تسهیل ازدواج جوانان می‌گذرد که در مجلس دهم کار‌هایی از قبیل: افزایش وام ازدواج و تسهیل آن به صورت ویژه تری انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تسهیل پرداخت وام ازدواج یک کار بسیار مهمی بوده است

وی در ادامه افزود: متاسفانه منتقدان برای تخریب نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان زن در مجلس می‌گویند، شما در مجلس چه کاری برای زنان انجام داده‌اید؟ اما ببینید همین تسهیل پرداخت وام ازدواج یک کار بسیار مهمی بوده است، حالا شاید بعضی اوقات برای اخذ آن با مشکل روبرو شوند، اما نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

پروژه تخریب نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی از سوی منتقدان کلید خورده است

عضو فراکسیون امید مجلس به تخریب نمایندگان زن از سوی منتقدان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه تخریب نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی از سوی منتقدان کلید خورده است؛ بنابراین کار‌های خوب را نادیده می‌گیرند.

قانون تسهیل ازدواج از سال‌های گذشته وجود داشته است

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در ادامه افزود: قانون تسهیل ازدواج از سال‌های گذشته وجود داشته است، اما اساسا این دوستان منتقد در جریان تصویب این قانون هم نبوده اند و به سهولت شروع به تخریب می‌کنند، باید به این عزیزان منتقد یادآورد شد که مقداری سواد خود را در رابطه با مسائلی که نسبت به آن‌ها انتقاد دارند، بالا ببرند.

در مجلس دهم ما کاهش ساعت کاری زنان با مشکلات خاص را بررسی کردیم

سلحشوری به مرخصی چندین ماهه پس از زایمان اشاره و اظهار کرد: در گذشته قانون چندین ماهه مرخصی زنان وجود داشته است که زنان می‌توانند از آن استفاده کنند و در این مجلس هم کار‌ها وتلاش‌های جدی در این رابطه صورت گرفته است.

وی به اعمال کاهش ساعت کاری برای زنان با مشکلات خاص اشاره کرد و گفت: در مجلس دهم ما کاهش ساعت کاری زنان با مشکلات خاص را بررسی کردیم و کاملا هم اعمال می‌شود، اما متاسفانه قوانینی که در این مجلس تصویب شده است؛ دوستان منتقد آن‌ها را نمی‌بیینند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه افزود: در صدا و سیما به من گفته شده است که هیچ کاری در مجلس انجام نداده ام؛ به ما وقت بدهید؛ تا بگوییم چه کاری برای تسهیل کار‌ها و مشکلات زنان انجام داده ایم؛ وقتی که صدا و سیما این فرصت را به ما نمی‌دهد، چگونه باید بگوییم؛ چه کرده ایم و یا چه نکرده ایم، متاسفانه این‌ها مطالعه ندارند و فقط به قصد تخریب وارد عمل می‌شوند.

در مجلس دهم مشاوره حین ازدواج و درمان نازایی زنان را هم به تصویب رساندیم

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: باید بگویم که در مجلس دهم که دائما برخی‌ها بر طبل انتقاد آن می‌کوبند و اظهار نظر می‌کنند که هیچ کاری نشده است؛ مشاوره حین ازدواج و درمان نازایی زنان را هم به تصویب رساندیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در مجلس دهم برای اشتغال زنان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است و ناگفته نماند که حساسیت زیادی نسبت به تسهیل ازدواج جوانان داریم که در این رابطه هم در برنامه ششم توسعه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، اما وقتی که این کار‌هایی انجام می‌شود و منتقدان آن‌ها را نمی‌بینند، چرا که خلاف میل آن‌ها است، امیدوار هستیم که منتقدان از خدا بترسند چرا که چوب خدا صدا ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پروانه سلحشوری مجلس فراکسیون امید مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان اظهار داشت: از وزیر کار خواهشمندم به اصفهان به عنوان استانی صنعتی که دارای بیشترین جمعیت کارگری است و در دوران جنگ هشت ساله بیشترین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب کرد، سفر کنند و در جمع این تعداد عظیم کارگر و کارفرما حضور یابند.

وی در ادامه با طرح این سوال که کار مفید نیروی انسانی ما چقدر است و آیا با شرایط و قوانین موجود روابط کار در کشور می‌توان با اقتصاد جهانی رقابت کرد؟ به دیدار اخیر جامعه کارگری با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: جا دارد امروز تمام وقت خود را به تفسیر فرمایشات رهبری اختصاص می‌دادیم و قوانین و آئین نامه‌هایی را اجرایی می‌کردیم.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه مجلس موظف است شرایط حقوق کارگری را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند، اضافه کرد: مابقی مسائل را می‌بایست طبق اصل سه جانبه گرایی مذاکره کنیم زیرا زمانی که سفره کارگر ما کوچک و کوچک‌تر می‌شود، بی تردید کار انجام نمی‌گیرد و بخش تولید در جامعه آسیب می‌بیند.

۸ میلیون کارگر اتباع بیگانه در کشور وجود دارد

سهل آبادی با اشاره به اینکه امنیت کاری برای نیروی کار ایرانی کم شده است، ابراز داشت: هشت میلیون کارگر بیگانه و اتباع افغانستانی در این کشور وجود دارد که مجوز دارند یا ندارند اما امروز در بخش ساختمان که نزدیک به ۷۰ درصد افاغنه مشغول کار هستند تمام شغل‌های مربوط به ساختمان را در شهر اصفهان و اطراف آن از دست دادیم و اساتید ایرانی بنایی، گچ کاری و موزائیک کاری تعداد اندکی باقی مانده است زیرا همه کار ساختمان به افغانستانی‌ها سپرده شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشاغل به نیروی کار افغانستانی سپرده شده است که فقط ارز از مملکت ما می‌برند و در زمان بازگشت به کشورشان حتی یک طاقه پارچه بافت از اصفهان هم نمی‌برند و این شرایط امنیت حرفه‌ای فرزندانمان را کم می‌کند.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه لازم است برای حفظ امنیت شغلی و حرفه‌ای کارگر ایرانی راهکاری اندیشیده و مهیا شود، تاکید کرد: لازم است فرمایشات رهبر انقلاب تفسیر و اجرایی شود.

سهل‌آبادی ادامه داد: مقرر شد ۲۷ درصد حقوق کارگر را اضافه کنیم هنوز اعمال نشده، تورم افزایش داشته است؛ مسؤولان محترم با افرادی رو به رو هستیم که از نظر روحی هر روز ضعیف‌تر می‌شوند و باید برای معیشت، درمان و مسکن کارگر برنامه‌ریزی و تصمیم صحیح اتخاذ شود.

کد خبر 6095141

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • جبهه پایداری به دنبال کلید زدن «طرح صیانت جدید» در مجلس دوازدهم؟ 
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • اتفاقات سکوهای زنان دردسرساز شد؛ اولین اقدام کمیته انضباطی در خصوص پرسپولیس و سپاهان
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان