Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:04:38 GMT

توجه به تفریحات سالم در کشور مد نظر قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۹۳۰۹

توجه به تفریحات سالم در کشور مد نظر قرار گیرد

ابوالفضل ابوترابی با انتقاد از برنامه‌های بی‌محتوا به بهانه افزایش سطح شادی در جامعه گفت: توجه به موضوع تفریحات سالم در کشور باید مد نظر قرار گیرد و آموزش و پرورش در زمینه پرورش جامعه‌ای با هنر شاد زیستن ورود کند.

«ابوالفضل ابوترابی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، نشاط را نیاز هر جامعه ای عنوان کرد و اظهار داشت: هر جامعه ای احتیاج به نشاط دارد اما باید توجه داشت که شادی و لودگی، دو مقوله کاملا جدا از هم هستند و نباید این موضوعات را با هم اشتباه گرفت و به نام شادی، به مسائل انحرافی دامن زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون به توضیح نشاط و شادی سالم پرداخت و بیان کرد: با بررسی بسیاری از کشورهای ظاهرا شاد درمی‌یابیم آمار مشکلات و معضلات اجتماعی مانند خودکشی در این کشورها نسبت به سایر کشورها بالاتر است مثل کره جنوبی که در ظاهر یک کشور جهان اولی، مدرن، پیشرفته و شاد است ولی رتبه نخست خودکشی در دنیا از آن همین کشور جهان اولی شاد است. در واقع ظاهر شادی که این کشورها و جوامع دارند باطن و حقیقتی تلخ و غم‌افزا دارد چراکه آن ها مصداق های شادی را اشتباه دریافته اند.

 

وی با بیان اینکه شادی و نشاط باید از دل جامعه باشد، افزود: شادی در واقع ساختاری مبتنی و حاکم بر متن جامعه است که طی آن افراد آن جامعه با آسودگی خاطر بتوانند امور روزانه و اجتماعی خود را برطرف کنند. به عنوان مثال در سبک رانندگی، نظام اداری، سبک نظام قضایی، سبک نظام اقتصادی وغیره ساختار به گونه ای باشد که افراد بتوانند به یکدیگر اعتماد کنند و به هم افزایی زندگی ها بپرازند.

 

ابوترابی از عوامل موثر در شادی جامعه گفت و ادامه داد: عوامل مختلفی بر شادی یک اجتماع تاثیر دارند. آلودگی هوا می تواند تا حد زیادی یک جامعه را به سمت افسردگی سوق دهد. سبک پوشش، نوع غذا و خوراکی ها از دیگر عوامل موثر بر شادی هستند. در همین استان اصفهان جاری بودن زاینده رود تاثیر بسیار زیادی بر روی بعد روانی زندگی شهروندان دارد و تفاوت ایامی که آب در این رودخانه جریان دارد با زمانی که رودخانه خشک است بر شادی مردم کاملا مشهود است.

 

وی با انتقاد از برنامه های بی محتوا به بهانه افزایش سطح شادی تصریح کرد: تجربه نشان داده برنامه های بی محتوا، سطحی و مقطعی که به اسم شادی و مبتنی بر جِلف بازی ها نه تنها در افزایش شادی سهیم نیستند، بلکه افسردگی خاطر و دلگیری و کدورت قلب را به همراه دارد. در واقع شادی واقعی در معنویات بیشتر نمود و بروز دارد و معمولا افرادی که به معنویات پایبندتر هستند از زندگی های بی دغدغه تر و شادتری بهره مند هستند.

 

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون به رسالت آموزش و پرورش در زمینه آموزش زندگی شاد اشاره و خاطرنشان کرد: رسالت آموزش و پرورش آن گونه که از نام این نهاد روشن است آموزش است و پرورش که تاکنون خوشبختانه در زمینه آموزش عملکرد قابل قبولی داشته ایم و رتبه های برتر علمی در المپیادهای مختلف و معتبر، دلیلی است بر این مدعا اما متاسفانه آموزش و پرورش ما در پرورش جامعه ای با هنر شاد زیستن موفق نبوده است.

 

وی با اشاره به تعریف سواد در عرصه بین المللی تصرح کرد: امروزه سواد در عرصه بین المللی، توانایی خوب و سالم زندگی کردن تعریف می شود و بنابر این تعریف، کسی باسواد است که بتواند شاد و سالم زندگی کند یعنی از کارهایی مثل اعتیاد، خلاف، الکل وغیره پرهیز کند، در برابر وسوسه های و پیشنهاد های نادرست، قدرت نه گفتن داشته باشد و متاسفانه آموزش و پرورش ما در این زمینه کوتاهی کرده است./

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عاشورا عاشورای حسینی استان بوشهر خبرگزاری شبستان عزاداری محرم نماز جمعه محرم تاسوعای حسینی خطبه های نماز جمعه نماینده مجلس شورای شاد زیستن سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تفریحی نماینده مجلس شورای اسلامی تفریح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است

آیت الله حسینی بوشهری،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شورا گفت: شورا‌ها جایگاه مهمی در دین و قانون اساسی دارد و کسانی که وارد شورا می‌شوند باید پایبند به قانون، پاکدست و توانمند باشند و در ارائه خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شورا‌ها با مسئولین هم افزا هستند افزود: شورا بخاطر امکانات و قدرتی که در اختیار دارد نباید محل سو استفاده برخی قرار گیرد و وجود افراد خوش سابقه و دلسوز برای مردم، ابزار موفقیت شوراهاست.

وی در ادامه به شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معلمی بود که برای همه سطوح جامعه باید الگو باشد چرا که در علم و اخلاق در قله بود و نام گذاری روز شهادتش بعنوان روز معلم بسیار پرمعنی است و معلمان باید برای دانش آموزان و دانشگاهیان الگو باشند.

امام جمعه قم آموزش علم و یاد دادن تفکر عمیق برای جلوگیری از سطحی نگری و آموزش عملی اخلاق را سه رکن معلمی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه تحویل ایجاد شود باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش باید تامین باشد و معلمان با عشق و علاقه سرکلاس حاضر شوند و درگیر رتبه بندی و معیشت نباشند همچنین سند تحول باید مو به مو اجرا شود تا شاهد تحول در نظام آموزشی کشور برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی باشیم .

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند