Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@12:15:22 GMT

تامین اعتبار موزه باستان‌شناسی جیرفت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۱۰۴۱

تامین اعتبار موزه باستان‌شناسی جیرفت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی موزه منطقه‌ای باستان‌شناسی جیرفت گفت:این موزه در ۱۳ طبقه احداث خواهد شد که ۳ طبقه آن در زیر زمین قرار دارد.

او با بیان اینکه تکمیل موزه منطقه‌ای باستان‌شناسی جیرفت به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، افزود: در سالجاری ۶ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی به این موزه اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه محوطه باستانی کنارصندل جیرفت به سایت موزه تبدیل می‌شود، تصریح کرد: با راه اندازی این سایت موزه امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران نیز ایجاد می‌شود.

فعالی با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان ظرفیت‌های فراوانی جهت جذب گردشگران دارد، عنوان کرد: باید داشته‌های تاریخی، باستانی و گردشگری این منطقه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری جنوب کرمان بدون همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط میسر نخواهد شد، افزود: باید شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه تسهیل شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری جنوب استان کرمان ناشناخته مانده است، تصریح کرد: این مسئله مانع از رشد سرمایه گذاری و اشتغال زایی مناسب در شهرستان‌های جنوبی این استان شده است.

او با اشاره به اینکه به دنبال رشد متوازن صنعت گردشگری در تمامی شهرستان‌های استان کرمان هستیم، عنوان کرد: تمرکز این اداره کل در سالجاری بر رونق گردشگری جنوب استان است.

فعالی با تاکید براینکه شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری جنوب استان فراهم است، عنوان کرد: در حال حاضر به سرمایه گذاران بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیلات پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ح

موزه باستان شناسی جیرفت اعتبار می گیرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه باستان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور