Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:30:47 GMT

همدان به شهر دوستدار کودک تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۲۸۵۹

همدان به شهر دوستدار کودک تبدیل می‌شود

حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه همدان باید به پایلوت شهر دوستدار کودک تبدیل شود، اظهار داشت:  برای دور کردن کودکان از فضای آپارتمان‌نشینی و بازی‌های کامپیوتری با مشارکت شورای اجتماعی محلات کارگروه شهر دوستدار کودک تشکیل شد.

وی افزود: اولین برنامه در شهرک مدرس و با مشارکت شورای اجتماعی این محله و با هدف ایجاد حس و شور نشاط در بین کودکان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری همدان با بیان اینکه بازی‌های کودکانه را در این طرح برگزار کردیم، گفت: دومین برنامه در محله جولان همدان در سطح بهتر و با کیفیت بسیار خوبی انجام شد و بازخوردهای خوبی هم از اجرای این برنامه گرفتیم.

رضایی خاطرنشان کرد: با فرارسیدن ایام ماه محرم برای اینکه فاصله‌ای در اجرای طرح ایجاد نشود برگزاری این برنامه را با محتوای فرهنگ عاشورایی و شعور حسینی در بین کودکان در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه کودک عاشورایی در محله خضر بیان کرد:  مضمون این برنامه تعریف واقعه عاشورا با ادبیات کودکانه توسط روحانیون بود تا بتوانیم پیام عاشورا را در این رده سنی به خوبی انتقال دهیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری همدان عنوان کرد: همچنین ۵۰ متر پارچه سفید برای نقاشی کودکان با موضوع عاشورا در نظر گرفتیم که این برنامه با مشارکت شهرداری منطقه ۳، نیروی انتظامی، پایگاه‌های فرهنگی محله خضر، کانون پرورش فکری کودکان و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان برگزار شد.

کد خبر 4717652

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین رضایی سوگواره عاشورایی کودکان ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام اربعین حسینی شهرکرد خطبه های نماز جمعه ماه محرم و صفر گرگان تاسوعا و عاشورا خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت‌های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه بزرگداشت سالگرد رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به در پیش بودن ایام ششمین سالگرد رحلت حاج شیخ غلامرضا حسنی مجاهد نستوه آذربایجان، اظهار کرد: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت‌های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه بزرگداشت سالگرد رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

وی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید در برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی در شهر و همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در فضاسازی و آذین‌بندی‌های سطح شهر اهتمام ویژه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد شدید از ضعف اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های شهرداری گفت: ضعف روابط عمومی‌ها در مباحث اطلاع‌رسانی در ویژه برنامه‌ها، مراسم‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری مشهود است.

خلیل‌پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ایجاد شور و نشاط برای مردم است، تصریح کرد: فصل تابستان شهر ارومیه پتانسیل و فرصتی بی‌نظیر برای برگزاری جشنواره‌ها و نهایت استفاده در تحقق رسالت سازمانی است.

وی با اشاره به ضرورت نام‌گذاری تمامی پل‌های سطح شهر ارومیه به یک نام و یا نماد یادآور شد: برخی از پل‌های شهر مزین به نام‌های مقدس همچون پل مادر و پل خاتم الانبیا (ص) و … بوده و تزئینات و فضاسازی پل‌ها تا حدودی متناسب با نام آن‌ها انجام شده و در سایر پل‌های سطح شهر هم باید اقداماتی نظیر آن‌ها انجام شود.

خلیل‌پور خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در پل غیر همسطح آذربایجان که چند سطح آن به فاز بهره‌برداری رسیده است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه می‌تواند با فضاسازی متناسب با نام پل اقدام و تصویری از شهید مهدی باکری، تبلور غیرت آذربایجان، در آن استفاده شود.

کد خبر 751211

دیگر خبرها

  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد