Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@22:38:58 GMT

اجرای ۱۵۸۰ پروژه بازآفرینی شهری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۳۵۳

اجرای ۱۵۸۰ پروژه بازآفرینی شهری در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۷۵۰ پروژه نیمه تمام اقدام ملی و مشارکتی در کشور وجود دارد، گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه بازآفرینی شهری در دست اجرا داریم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان با اشاره به لزوم وجود مشوق های بیشتر در حوزه بازآفرینی شهری با همکاری دستگاه های مختلف، اظهار کرد: امید است بتوانیم برای این محدوده ها طرح های اقتصادی و کارآمد تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر کارشناسی ضعف های موجود در بازآفرینی شهری گفت: تنها راه حل پیش رو، حضور و مشارکت مردم در اجرای طرح ها در کنار ارائه مشوق های دولت است تا برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار به توفیق برسد.

پژمان با بیان اینکه بافت های فرسوده زمانی کانون اصلی شهرها بوده اند اما متناسب با تغییرات روز پیش نرفته اند، افزود: معابر محدود و باریک در بافت های مختلف پاسخگوی شرایط زندگی امروز نیست، همچنین به منظور کمبود سرانه های خدماتی در این مناطق شهرداری ها و دولت باید عرصه های مناسبی از این محدوده ها را برای اینگونه خدمات در اختیار بگیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون نگاه به بافت های فرسوده مانند سایر مناطق بوده که این امر صحیح نیست، اضافه کرد: شرایط پیش رو می طلبد که هزینه های اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را کاهش دهیم، تخفیف صد در صدی در صدور پروانه های ساخت، تسهیلات ارزان قیمت و تخفیف های سازمان نظام مهندسی از اقدامات مثبتی بوده که برای اجرای بازآفرینی شهری محقق شده است.

معاونوزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه سال جاری بازآفرینی شهری، گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در بازآفرینی شهری در دست اجرا داریم.

کد خبر 389426

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازآفرینی شهری ستاد بازآفرینی پایدار شهری ستاد باز آفرینی شرکت بازآفرینی شهری برنامه ملی بازآفرینی شهری طرح اقدام ملی مسکن بافت فرسوده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی

علی حسین عباسی گفت: پروژه قائم – رحمت از پروژه‌های مهم شهرداری کلان‌شهر شیراز است که اجرای آن نقش مهمی در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک خواهد داشت.
 
او با اشاره به این موضوع که بخش مهمی از اجرای این پروژه به جابجایی تأسیسات شهری اختصاص‌یافته است، افزود: برای اجرای پروژه قائم – رحمت جابجایی شبکه برق فشار قوی ضروری است.
 
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز بیان کرد: پروژه جابجایی پست ۶۶ کیلووات به همراه افزایش ارتفاع سه دکل و احداث سه پست زمینی اجرا شد.
 
به گفته رئیس سازمان عمران شهرداری شیراز، دو هزار متر طول کابل فشارقوی در راستای اجرای این پروژه نوسازی می‌شود و پس از جابجایی تأسیسات، پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.
 
عباسی از اجرای تعهدات شهردار کلان‌شهر شیراز و شورای اسلامی شهر مبنی بر پیشبرد پروژه‌های عمرانی بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده خبر داده و افزود: در تلاش هستیم تا فاز اول این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
 
بر اساس این گزارش، هزینه جابجایی شبکه‌های برق در حدود ۶۰ میلیارد رالس برآورد می‌شود که شهرداری شیراز متقبل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت