Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کرد که حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده طی یک عملیات ضدتروریستی در مرز پاکستان و افغانستان کشته شده است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا یک ماه پیش از کشته شدن حمزه بن لادن خبر داده بود. برخی منابع اطلاعاتی آمریکا زمان کشته شدن حمزه بن لادن را یکی دو سال اخیر اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

در این بیانیه آمده است، حمزه بن لادن از سرکردگان ارشد القاعده و پسر اسامه بن لادن در یک عملیات ضدتروریستی نظامیان آمریکایی در منطقه افغانستان-پاکستان کشته شده است.

کاخ سفید می‌گوید که حمزه نقش پررنگی در ساختار گروه القاعده داشته و قصد انجام عملیاتهای تروریستی جدید علیه منافع آمریکا داشت.

در این بیانیه مشخص نشده است که زمان دقیق حمله چه زمانی بوده است. 

کاخ سفید همچنین گفته است که مرگ حمزه بن لادن، نه تنها القاعده را از ارتباط معنوی و نمادین با بن لادن محروم می‌کند بلکه فعالیتهای عملیاتی این گروه را هم تضعیف خواهد کرد. 

به نوشته شبکه ان بی سی، وزارت خزانه داری آمریکا ۱۰ اسفند ۹۷  برای هرگونه دادن اطلاعاتی که منجر به بازداشت حمزه بن لادن شود، یک میلیون دلار پاداش در نظر گرفته بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاخ سفید اسامه بن لادن القاعده پاکستان افغانستان وزیر دفاع مرگ دلار اسامه بن لادن القاعده کاخ سفید آمریکا حمزه بن لادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید