Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از اتمام ۷۰ پروژه عمرانی مرتبط با اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی خبر داد. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، رضا جمشیدی امشب در جلسه ستاد مقاومتی خراسان رضوی در محل تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) اظهار داشت: تاکنون جلسات بسیاری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی برگزار شده است، خراسان رضوی از میان 31 استان تاکنون رتبه نخست را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تاکنون 142 جلسه ستاد فرماندهی استان برگزار شده و همچنین 191 پروژه عمرانی مصوب تعدیل و تصویب شدند، 70 پروژه عمرانی مرتبط با اقتصاد مقاومتی به اتمام رسیده که این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، صنعت، برق، راه و شهرسازی و نظایر این موارد بودند.

امام جمعه موقت سمنان: اقتصاد مقاومتی تنها راه عبور کشور از مشکلات اقتصادی است‌56 درصد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی یزد اجرا شدسردار آبنوش: «اقتصاد مقاومتی» را تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: ابلاغ پروژه‌های اولویت‌دار ملی در سال 98 به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان از دیگر اقدامات دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان است، جلسات متعددی نیز با استان‌های خراسان جنوبی و شمالی برگزار شده و پروژه‌های مشترک و قابل اجرا در زمینه اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.

وی ادامه داد: 30 پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی استان نیز شناسایی و به امور اقتصادی مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور معرفی شدند، نرخ تورم در مناطق شهری 0.2 و در مناطق روستایی 0.8 بوده که نسبت به ماه گذشته 2.1 درصد کاهش در مناطق شهری و 0.8 درصد در مناظق روستایی را شاهد هستیم.

جمشیدی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه کل برابر با 41.9 بوده که این آمار در مناطق شهری 40 و در مناطق روستایی 49.7 درصد است، این شاخص نیز نسبت به گذشته 6.2 درصد کاهش یافته و در بخش شهری و روستایی به ترتیب شاهد کاهش 6.1 درصدی و 7 درصدی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم دوازده‌ ماهه منتهی به این ماه برای کل استان 41.5 درصد بوده است، این شاخص در مناطق شهری و روستایی به ترتیب 39.8 و 48.3 درصد است، این آمار نسبت به ماه گذشته به صورت کلی 2.2 درصد و در مناطق شهری و روستایی به ترتیب 2 و 2.7 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی افزود: عملکرد واگذاری پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و استفاده از مشارکت بخش غیر دولتی استان بر اساس ظرفیت‌های مختلف قانونی، 911 مورد بوده که ظرفیت‌های قانونی در این مورد استفاده شده است، در سال گذشته با وجود احصاء 148 پروژه جهت واگذاری با استفاده از ظرفیت قانونی ماده 27، پروژه‌ای با استفاده از این ظرفیت قانونی واگذار نشده است.

وی عنوان کرد: امسال مبلغ 672 میلیارد و 329 میلیون ریال اعتبار برای خراسان رضوی منظور شده است که با رعایت مفاد دستورالعمل شرایط واگذاری پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، نیمه تمام و تکمیل شده به بخش غیر دولتی در غالب یارانه و تسهیلات به منظور ایجاد مشوق‌های لازم جهت واگذاری پروژه‌های اولویت‌دار به بخش خصوصی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت