Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله به مساجد «کریسچرچ» اگرچه دوران بسیار سختی را برای مسلمانان رقم زد اما سبب فعال شدن آنها برای مشارکت در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی همچون انتخابات دولتی محلی شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «sbs»، حمله به مساجد کریستچرچ در نیوزیلند اگرچه دوران بسیار سختی را برای مسلمانان در این کشور رقم زد اما جامعه اسلامی را برای مشارکت بیشتر در فعالیت های سیاسی و اجتماعی با هدف معرفی اسلام حقیقی و پیروان آن، بیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 

در همین راستا، برای اولین بار در تاریخ کریستچرچ، دو کاندیدای مسلمان تصمیم گرفته اند در انتخابات دولتی محلی در کریستچرچ شرکت کنند به این امید که بتوانند صدای جامعه اسلامی به شدت زخم خورده در این شهر را به گوش جهان برسانند.

 

«امام جمال فودا»، یکی از افرادی بود که در جریان تیراندازی در مسجدالنور کریستچرچ زخمی شد. او در این باره به «اس بی اس نیوز» گفت: اگرچه زخمی بودم ولی باید برای حمایت از جامعه اسلامی که در آن زندگی می کردم خودم را حفظ کنم.

 

فودا افزود: پس از حملات 15 مارس به کریستچرچ به این نتیجه رسیدم که باید از چهاردیواری مسجد بیرون بیایم، با مردم گفتگو کنم و بخشی از جامعه آنها باشم. حالا این انتخابات را بهترین شانس و زمان درست برای رسیدن به این هدف می دانم.

 

کریستچرچ هرگز یک سیاستمدار مسلمان در راس قدرت نداشته است و حالا دو کاندیدای مسلمان دارد که مردم باید به آنها رای بدهند.

 

«زهرا حسینی» یکی دیگر از کاندیداهای مسلمان است که سخت در حال فعالیت برای کمپین انتخاباتی در آستانه انتخابات اکتبر است.

 

این دختر 27 ساله که در افغانستان متولد شده، گفت: مانند فودا از حملات به مساجد کریستچرچ برای قدم گذاشتن در دنیای سیاست الهام گرفته است.

 

وی تاکید کرد: بعد از این حملات بسیاری از زنان و دختران مسلمان در کریستچرچ نگران بودند که با حجاب بیرون بیایند، آنها احساس ناامنی می کنند.

 

حسینی با اشاره به تجریه هایی که خود در ارتباط با اسلام هراسی داشته است، خاطرنشان کرد: با خودم فکر کردم که جامعه ام به من نیاز دارد پس برای خدمت به هم کیشانم وارد دنیای سیاست شدم.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم مسجد عزاداری محرم عاشورا خبرگزاری شبستان عاشورای حسینی استان بوشهر تاسوعای حسینی محرم اربعین حسینی کریستچرچ مساجد جهان مسلمانان مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است