Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@06:06:50 GMT

عراق حمله به آرامکو از خاک این کشور را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۱۶۰

عراق حمله به آرامکو از خاک این کشور را تکذیب کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای شایعات در خصوص استفاده از خاک این کشور برای حملات پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو را تکذیب و تأکید کرد که بغداد اجازه استفاده از خاک خود برای هدف قرار دادن همسایگانش را نخواهد داد.

در این بیانیه آمده است: «عراق آنچه که در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص استفاده از خاک خود برای حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی؛ آمده است را تکذیب و تأکید می‌کند که طبق قانون اساسی به ممانعت از حمله به کشورهای همسایه و برادرانش از خاک خود، التزام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دفتر عبدالمهدی تأکید کرد که با هر طرفی که این اصل قانون اساسی را نقض کند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

بیانیه نخست‌وزیر عراق همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی اطلاعات و اسناد مرتبط خبر داد و از همه طرف‌ها خواست تا اتهام‌زنی‌های متقابل را متوقف کنند.

دولت عراق در ادامه تأکید کرد که در کنار «برادران» خود ایستاده و افزایش تنش و راه‌حل نظامی موجب پیچیده شدن اوضاع انسانی و سیاسی و تهدید امنیت منطقه و جهان می‌شود.

دفتر عادل عبدالمهدی همچنین خواستار راه‌حل سیاسی برای حل بحران یمن و حفاظت از جان انسان‌ها شد و از کشورهای جهان و منطقه خواست تا به مسئولیت انسانی و اخلاقی خود برای متوقف کردن جنگ عمل کنند.

دولت عراق تأکید کرد که جنگ یمن به نفع هیچ کس نیست و به جز خرابی و کشتار نتیجه‌ دیگری در بر ندارد.

پیش از این شبکه سی ان ان مدعی شده بود که حمله پهپادی روز گذشته به تأسیسات آرامکو از خاک عراق صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و این امر با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبین سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با گرامیداشت یاد شهدای کارگر، گفت: تلاش در جهت تأمین معیشت خانواده‌، مانند جهاد در راه خداست.

وی با تأکید بر اینکه کار بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند، افزود: کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وزیر کار با بیان اینکه به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم و توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار امروز با کارگران، تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم.

مرتضوی بیان کرد: امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی پدیدار می‌شود و همه توان دولت در این راستا به همگرایی رسیده است.

وی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و توجه به جهش تولید با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتدار امروز کشور را مرهون مجاهدت کارگران عنوان کرد و افزود: همه این موارد با سرپنجه تدبیر و تخصص نخبگان کارگری محقق شده است.

مرتضوی با اشاره به معرفی منتخبین کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان، گفت: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید به خوبی دنبال شود.

وی برگزیدگان جشنواره امتنان را سفیران جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید خطاب قرار داد و تأکید کرد: در حوزه‌های فولاد، انرژی، معادن، پزشکی، کشاورزی و … کارگران نمونه باید راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شد که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شده است.

مرتضوی اظهار داشت: در حوزه مسکن کارگران هم می‌توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد و می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری باشیم.

کد خبر 747832

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد