Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@03:24:53 GMT

فعالیت ۷۰۰ خادم افتخاری در مواکب‌ لرستان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۶۵۵

فعالیت ۷۰۰ خادم افتخاری در مواکب‌ لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، میثم کشکولی، دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) لرستان ظهر امروز یک‌شنبه ۲۴ شهریور، در جلسه ستاد اربعین لرستان که در محل استانداری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت موکب‌های لرستان در کربلا از پنج سال گذشته آغاز شد و با پیگیری‌ها و حضور نیروهای بسیجی و حزب‌الهی امسال مجمع مواکب لرستان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با ذکر این مطلب که لرستان پنج سال پیش در قالب یک موکب  فعالیت می‌کرد، افزود: در اربعین حسینی امسال ۱۳ موکب لرستان که فعالیت آن‌ها به صورت هماهنگ است در کربلا فعالیت خواهند داشت.

کشکولی با یادآوری این مطلب که در سال گذشته ۲۲ شب اسکان در مواکب لرستان انجام شد، ادامه داد: مجموعا ۳۰ هزار نفر در موکب‌های لرستان در عراق اسکان داده شدند.

دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) به فعالیت ۷۰۰ خادم افتخاری در مجموعه مواکب استان لرستان اشاره کرد: علاوه‌براین ۳۰ مبلغ در موکب‌های لرستان فعالیت داشته و بیش از ۱۲ هزار ویزیت رایگان با حضور ۲۰ پزشک ارائه شده است.

کشکولی با یادآوری این مطلب که ۲۵ آشپز از لرستان در آشپرخانه حرم امیرالمومنین(ع) فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: دوره آموزشی برای خدام اربعین انجام شد و ۳۰۰ نفر در دوره شرکت کردند.

جمع‌آوری ۲ میلیارد تومان کمک مردمی

دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) به جمع‌آوری دو میلیارد تومان مشارکت مردمی در اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن اربعین حسینی در لرستان طراحی شده است به‌طوری‌که در محتوای آن مشخصات مواکب لرستان تهیه شده‌است علاوه بر این دو سرود حماسی ایرانی ـ عربی نیز تهیه شده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت ایام اربعین برای توسعه استان تاکید کرد و یادآور شد: قابلیت‌ها و مراکز گردشگری استان در قالب یک بروشور عربی طراحی شود چراکه بسیاری از گردشگران عراقی در استان حضور پیدا می‌کنند.

کشکولی با یادآوری این مطلب که ۱۳ مدرسه در کربلا در اختیار ایران است، اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا ضرورت حمام، کارخانه یخ و کولر بیشتر است.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی ستاد اربعین لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه

رسول خادم پیشکسوت کشتی ایران که این روزها در کنار مردم سیب‌زده سیستان و بلوچستان حضور دارد با انتشار تصاویری از یک دختر پابرهنه نوشت:

ازش پرسیدم؛ خواهرته؟!

سرش رو به طرف بالا تکون داد، یعنی نه …!

گفتم؛ اینا وسایلِ خونه شماست؟ رو فرشی و کاسه و … اینایی که روی زمین افتاده رو میگم؟

نگام کرد …!

یه هو دیدم چشاش پُر اشک شد …

به هم ریختم! آخه این چه سوالی بود من کردم!

اشک آرام از گونه اش روان شد …

اصرار من به اینکه درست میشه دختر عزیزم هم، هیچ فایده‌ای نکرد …

پای برهنه …

بچه به بغل …

روی گِل‌ها …

با چشم گریون …

قدم برداشت و رفت …

ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی

سیستان و بلوچستان

روستا‌های اطراف شهرستان کُنارک

 

 

دیگر خبرها

  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • پیش‌بینی رگبار تگرگ در لرستان
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج