Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@14:50:17 GMT

ساخت نیروگاه سیریک با وام روسیه کلید می‌خورد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۹۱۸۶

ساخت نیروگاه سیریک با وام روسیه کلید می‌خورد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز (یکشنبه 24 شهریور) در حاشیه مراسم امضای پروتکل تمدید وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک با اشاره به اینکه امروز به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی این قرارداد باید یک الحاقیه به منظور تمدید مدت آن تدوین می شد، گفت: در همین راستا امروز الحاقیه ای بین وزارت امور اقتصاد و دارایی ایران و وزارت دارایی روسیه امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و دویست میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث یک نیروگاه به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو شامل مرور زمان شده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش بینی می کنیم تا طی دو ماه آینده پایگاه‌های مورد نیاز برای احداث این نیروگاه تجهیز شده و امور اجرایی این قرارداد کلید بخورد.

وزیر نیرو به سایر اقدامات و پروژه های دیگری که با استفاده از وام دولتی روسیه قرار است عملیاتی شود، اشاره کرد و توضیح داد: از جمله این پروژه ها  برقی کردن راه آهن اینچه برون- گرمسار است. البته این پروژه باید روال پروژه نیروگاه سیریک را طی کند که نسبت به این پروژه این نیروگاه عقب تر است. البته جلسات لازم بین وزارت راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر دارایی روسیه انجام شده و پیش بینی می کنیم امسال این قرارداد نهایی شود.

اردکانیان تصریح کرد: دو طرح دیگر نیز با همکاری روس ها به ثمر می نشیند که از جمله می توان به  توسعه نیروگاه‌های آبی ایران و یکی هم درباره نیروگاههای حرارتی اشاره کرد که مذاکرات آن انجام شده و قرارداد تجاری آن نیز به امضا رسیده است. این در حالی است که وزارت دارایی روسیه اعلام کرده مشکلی برای تامین منابع به صورت  وام ندارد و انتظار داریم این دو قرارداد به ارزش ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون یورو نهایی شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: روسیه نیروگاه سیریک رضا اردکانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟