Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@14:36:13 GMT

دو نشست مهم در یک قاب

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۳۰۰۶

دو نشست مهم در یک قاب

سعید محمدی کارشناس مسائل سیاسی درباره سفر رئیس جمهور به آنکارا برای شرکت در نشست سه جانبه برای خبرآنلاین نوشت:
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه رایزنی های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه، در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به آنکارا عزیمت کرد تا ضمن حضور و سخنرانی در پنجمین اجلاس سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، دیدار و گفتگوهای دوجانبه ای را هم با همتایان روسی و ترکیه ای خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   
قرار است گفتگو های چند جانبه ریاست جمهوری ایران با همتایان خود، بررسی مهمترین مسائل و موارد مربوط به روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، خصوصا تحولات سوریه را شامل شود. گفتگو در مورد تداوم و توسعه ی همکاری های سه جانبه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و مشارکتهای منطقه ای و بین المللی، متصور است.

بیست و هفتمین نشست کمیسیون های مشترک اقتصادی
همزمان با اجلاس سه جانبه، در این سفر قرار است بیست و هفتمین نشست کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه به ریاست محمود واعظی از طرف جمهوری اسلامی ایران و شاکر دونمزاز از طرف جمهوری ترکیه  برگزار گردد. در این نشست‌ اقتصادی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی، تجاری، مالی و بانکی میان تهران و آنکارا مورد بحث و بررسی قرارخواهد گرفت. قرار است زمینه‌های همکاری در حوزه‌های جدید با رویکرد توسعه مبادلات و ارتقاء سطح همکاری های مشترک اقتصادی میان طرفین نیز مورد بررسی و توافق قرار گیرد.
پنج کارگروه مالی و بانکی، تجاری، انرژیک، ترانزیت و بهداشت به ریاست معاونان وزرتخانه های ذیربط در این دوره تشکیل جلسه داده و به رایزنی و تشریک مساعی جهت توسعه روابط و همکاری های مشترک خواهند پرداخت.  

امید به برقراری صلح و تضمین یکپارچکی سوریه
باید اذعان نمود، برگزاری پنجمین نشست روسای جمهور در ادامه گفتگو های استانه بیان گر تلاش های مشترک سه کشور همسایه و الگویی برای توسعه صلح، ثبات و امنیت و تامین مسیر منطقی برای مبارزه مشترک و هدفمند با همه اشکال و ابعاد تروریسم در منطقه خاورمیانه و جهان و افزایش امید در میان ملت سوریه برای برقراری هرچه سریعتر صلح و تضمین یکپارچکی سوریه است .
همچنین بیست و هفتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه حاوی این پیام برای دیگر همسایگان است که مشارکت فعالانه سیاسی و اقتصادی میان همسایگان در منطقه نه تنها باعث توسعه دوستی و مشارکت های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی است، بلکه تضمین کننده مراودات و الفت میان مردمان  منطقه ما است.   
 

310 310

کد خبر 1299873

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه حسن روحانی نشست سه جانبه حل بحران سوریه روسیه ایران و سوریه ایران و روسیه ایران و ترکیه باشگاه استقلال عربستان لیگ برتر نوزدهم آرامکو سینمای ایران باشگاه پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغر انصاری معاون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی