Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در گفت‌وگوی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بدون اشاره به تجاوزات و اقدامات ماجراجویانه دو کشور در یمن و راه انداختن جنگی فاجعه‌آمیز در این کشور حمله به دو تاسیسات پالایش نفت شرکت آرامکو در بقیق و میدان نفتی خریص را محکوم و ادعا کرد، این اقدام امنیت، ثبات و صلح را در منطقه تضعیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد، امارات در قبال اقداماتی که امنیت و ثبات عربستان را تهدید می‌کنند، در کنار این کشور است و حمایتش از اقدامات ریاض برای حفظ امنیت شهروندان و افراد مقیم این کشور ثابت و همیشگی است.

بن زاید با بیان اینکه امنیت امارات و عربستان یکی است و جدا از هم نیست، بر نقش محوری ریاض در مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

بن سلمان نیز ضمن قدردانی از این اقدام بن زاید، تاکید کرد: عربستان قدرت مقابله با این "حملات تروریستی و خرابکارانه" را دارد.

همچنین دو طرف در این گفت‌وگو روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند که دو کشور را متحد کرده و راهی برای ادامه توسعه همه جانبه در راستای آرمان‌های ملت دو کشور است.

پیش از این جنبش انصارالله یمن حمله پهپادی به دو تاسیسات نفتی وابسته به آرامکو در دو استان بقیق و "هجرة خریص" در شرق عربستان را برعهده گرفت.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان پهپادی عملیات نظامی گسترده‌ای با ۱۰ پهپاد اجرایی کرده و دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص را هدف قرار داد.

وی افزود، حمله به دو میدان نفتی بقیق و خریص از بزرگترین عملیات در عمق عربستان بوده و عملیات دوم "توازن بازدارندگی" نام گرفته است.


منبع:ایسنا کپی متن خبر برچسب ها: محمد بن سلمان محمد بن زاید آل نهیان ارامکو عربستان جنبش انصار الله

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: محمد بن سلمان ارامکو عربستان جنبش انصار الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند