Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:47:43 GMT

انتشار «مرگ سودخور» و کتابی درباره فلسفه

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۵۵۷۵

انتشار «مرگ سودخور» و کتابی درباره فلسفه

کتاب‌های «مرگ سودخور» نوشته صدرالدین عینی و «این‌ها همه یعنی چه؟» نوشته تامس نیگل با ترجمه جواد حیدری به تازگی راهی بازار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، «مرگ سودخور» نوشته صدرالدین عینی با مقدمه حسن جوادی و مقاله‌ای از  ییرژی بچکا در ۲۸۰ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۰هزار تومان در انتشارات فرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: صدرالدین عینی (۱۸۷۸-۱۹۵۴) بنیان‌گذار ادبیات تاجیکی برای ایرانیان چهره آشنایی است. سال‌ها پیش یادداشت‌های عینی به همت زنده‌یاد سعیدی سیرجانی به خط فارسی چاپ شد.

صادق هدایت در سال ۱۹۴۴ در سفری که برای شرکت در بیست و پنجمین سالگرد دانشگاه تاشکند بدان شهر کرد با عینی و آثارش آشنا شد و احتمالا در نوشتن «حاجی‌آقا» از «مرگ سودخور» الهام گرفت. ییرژی بچکا، مستشرق مشهور چک، در مقایسه این دو اثر مقاله‌ای دارد که ترجمه آن پیوست همین کتاب است.

همچنین کتاب «این‌ها همه یعنی چه؟؛ درآمدی بسیار کوتاه به فلسفه» نوشته تامس نیگل با ترجمه جواد حیدری در ۱۱۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۱۶ هزار تومان از سوی نشرهای یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: آیا ما واقعا اراده آزاد داریم؟ چرا باید اخلاقی باشیم؟ بین ذهن و مغز چه ربط و نسبتی وجود دارد؟ آیا زندگی پس از مرگ وجود دارد؟ چه احساسی باید نسبت به مرگ داشته باشیم؟ در جهانی که میلیاردها سال نوری امتداد یافته است، آیا می‌توانیم کاری انجام دهیم که واقعا اهمیت داشته باشد؟ آیا اصلا اهمیتی دارد که زندگی ما در مقیاس کیهانی بی‌اهمیت است؟ علل نابرابری در جوامع کدامند؟ ایا می‌توان این نابرابری را از بین برد؟

نیگل با دقت و وضوح و ژرف‌اندیشی و شوخ‌طبعی خاص خود به این پرسش‌ها می‌پردازد. تمام هدف نیگل این است که خواننده را تشویق کند تا با این مسائل پنجه در پنجه افکند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر «ماهی جان» کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته‌اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

کد خبر 6089669

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب