Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدی با بیان اینکه طبق آخرین اخبار تفاهم نامه ای بین بنیاد شهید و آموزش و پرورش برای اجاره مدارس بسته خواهد شد، گفت: امیدواریم آموزش و پرورش با کمک سایر نهادها و دستگاه ها اقدام به خریداری املاک و مدارس مورد نیازش کند.

«فاطمه سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد برخی اخبار مبنی بر عدم تمدید قرارداد بنیاد شهید با آموزش و پرورش برای اجاره مدارس این بنیاد گفت: طبق آخرین اخباری که ما داریم، مشکل حل شده است و قرار است تفاهم نامه جدیدی بین آموزش و پرورش و بنیاد شهید برای این موضوع منعقد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعضی از مدارس ما اجاره ای هستند و متاسفانه وقتی که قرارداد آنها تمام می شود، برخی از مالکان قرارداد تمدید نمی کنند و همین باعث می شود که دانش آموزان سرگردان شوند و خانواده های آنها برای ثبت نام آنها دچار سردرگمی شوند.

 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید یک بار برای همیشه این مشکل را حل کند و اقدام به خریداری این گونه املاک و مدارس کند البته آموزش و پرورش با کمبود بودجه مواجه است و نمی تواند در این زمینه مستقلا عمل کند.

 

سعیدی اظهار کرد: سایر نهادها و دستگاه ها می توانند به کمک آموزش و پرورش بیایند و این املاک را خریداری و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند؛ از جمله این نهادها که قدرت و توان خریداری این مدارس را دارد، شهرداری است که امیدواریم این کار را انجام دهند.

 

وی تصریح کرد: تا زمانی که آموزش و پرورش مجبور باشد مدارس را از سایر دستگاه ها و ارگان ها اجاره کند، همین مشکل وجود خواهد داشت یعنی ممکن است صاحب ملک با اتمام قرارداد اقدام به تمدید آن نکند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم در بودجه سال 99 برای این منظور بودجه ای در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد البته وزیر آموزش و پرورش نیز در برنامه ای که به مجلس ارایه دادند بر موضوع تامین بودجه آموزش و پرورش و کمک گرفتن از سایر دستگاه ها در این زمینه تاکید کردند و امیدواریم اولین اقدام اش این باشد که این مدارس را خریداری کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان تهران جزو فقیرترین استان ها در خصوص مسایل آموزشی است، تصریح کرد: استان تهران نه تنها در خصوص مسایل آموزشی بلکه در مورد مسایل بهداشتی و ورزشی نیز جزو محروم ترین استان های کشور است و ما امیدواریم مشکلات این استان و سایر استان های محروم کشور در این گونه مسایل حل شود./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم خبرگزاری شبستان استان بوشهر محرم عزاداری محرم عاشورا اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی اردبیل فاطمه سعیدی آموزش و پرورش مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است

به گزارش قدس خراسان،انسیه خزعلی روز جمعه در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد افزود: دشمن درحال ترویج معضل بی‌هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.
وی ادامه داد: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدارسازی آن‌ها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.
خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پس از ۶ ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت مؤثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند