Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمد خوش‌قدم ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس به میزبانی مسجد مسلم بن عقیل محله اسلامی این شهر ضمن بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی از رشادت‌ها، آرمان‌خواهی، ایثار و ازخودگذشتگی ملت ایران است، ابراز داشت: طی هفته دفاع مقدس ۲۰۰عنوان برنامه در نظر گرفته‌شده بود که تعداد از این حد فراتر و به ۲۸۰ برنامه رسید که پیش‌بینی می‌شود تا روز برگزاری مراسم ها به ۳۰۰ برنامه نیز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی مظهر ایستادگی و ایثار است به نحوی که بعد از گذشت ۴۰ سال از آن به عنوان درسی برای آیندگان یاد می‌شود، افزود: علاوه بر این تعداد عنوان برنامه که ذکر شد، ۲۰ برنامه شاخص ویژه این ایام توسط کمیته‌های فرهنگی، تبلیغی، تربیت‌بدنی، عمرانی، نیروهای مسلح و سازندگی اجرایی می‌شود.

حضور ۲۰۰ راوی در ۲۰۰ مدرسه شاهرود

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود ضمن بیان اینکه فضاسازی شهری در حال انجام است، ابراز داشت: حضور ۲۰۰ راوی در ۲۰۰ مدرسه شهرستان، کاروان معرکه عاشقی به عنوان اعزام نمادین رزمندگان در ۳۰ مدرسه و نواختن زنگ مقاومت از جمله برنامه‌هایی که در حوزه آموزش‌وپرورش اجرایی خواهد شد.

خوش‌قدم ضمن بیان اینکه برنامه‌های ورزشی نظیر پیاده‌روی خانوادگی، جام فوتسال و والیبال یادواره سرداران شهید برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش مداحان و هیئت‌های مذهبی، تجلیل از جهادگران اصناف، میقات الصالحین قبل از نماز جمعه، فصل پروانه شدن ویژه خواهران، جشنواره گنج جنگ فراخوان عکس دفاع مقدس و برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌های فرهنگی این ایام خواهد بود.

وی افزود: اعزام کاروان خدمت با حضور نهادها و ادارات به محله‌های کم برخوردار، دیدار با خانواده‌های شهدا به صورت اکیپ با همراهی دستگاه‌های اجرایی، اعزام اکیپ‌های درمانی در روستاها، رژه موتوری، مهمانی لاله‌ها، مجمع علما و روحانیان بسیجی، همایش یاوران ولایت و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های شاخص این ایام را شامل می‌شود.

راه اندازی ۵ صندوق قرض الحسنه

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود ضمن بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی طی سه الی چهار سال اخیر در سه محله شهرک بهشتی، شهرک فدک و شهرک ولی عصر اجرایی می‌شود، ابراز داشت: توزیع ۳۰۰ پک لوازم‌التحریر به نیازمندان و دانش آموزان کم بضاعت این محلات و آغاز عملیات اجرایی ساخت یک واحد مسکونی در محله اسلامی شهرک بهشتی، توزیع ۴۰ جهیزیه شامل ۱۱ قلم کالا به نوعروسان و ساخت و تعمیر دیوارهای این محلات طی هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

خوش قدم در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای تحقق شعار سال، تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه بیارجمند با رویکرد تحقق شعار سال هم‌اکنون در حال فعالیت است تا با توانمندسازی جوامع محلی پیرامون کشت زعفران، دام سبک، پرورش قارچ، مرغ و ماهی و زنبورداری بتواند کار تسهیل گری را با مشارکت خود مردم انجام دهد که این برنامه‌ها تا پایان سال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در مناطق کم برخوردار مشغول فعالیت هستند، افزود: پنج صندوق قرض‌الحسنه بانام شهدا و ائمه اطهار (ع) در روستاهای شاهرود باهدف تولید و اشتغال راه‌اندازی شده است که سپاه و بسیج هیچ گونه تصدی‌گری بر روی این صندوق‌ها ندارد و خود مردم با سرمایه‌گذاری در آن‌ها به جوانان روستا وام می‌دهند.  

کد خبر 4719773

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس سپاه استان سمنان نشست خبری ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد مراسم عزاداری عاشورا شیراز ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • نمایشگاه هفته مشاغل در شاهرود