Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، محمد دره وزمی در کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان با بیان اینکه تسهیلگری در مسیر اجرای مصوبات و تصمیمات ملی در استان ضروری است، اظهار داشت: هدف ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حفظ اشتغال و تولید است.

وی افزود: سال رونق تولید است و هم و غم همه مدیران و مسئولان نیز باید ایجاد بسترهای لازم برای رونق تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی موجود باشد که در این راستا نیاز به تلاش جهادی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کردستان در خصوص واحدهای مرغداری استان که به بانک‌ها بدهی دارند، بیان کرد: با پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی برای رفع مشکل واحدهای مرغداری که در بانک‌ها بدهی دارند تمامی بانک‌ها نسبت به امهال بدهی مرغداری‌های فعال و راکدی که قصد فعال‌سازی واحد خود را دارند، مشروط به فعال کردن واحد با پرداخت حداکثر ۱۰ درصد بدهی بانک‌ها اقدام کنند.

دره وزمی ادامه داد: تا پایان سال ۹۹ بخاطر شرایط اقتصادی حاکم بر تولید براساس مصوبات کشوری و طبق تصویب کارگروه رفع موانع تولید و دستور سران سه قوا هیچ کسی حق ندارد تا پایان سال ۹۹ بدون مصوبه و تائید کارگروه رفع موانع تولید استان برای واحد تولیدی اجرائیه صادر کند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی که این مصوبات را نادیده می‌گیرند، یادآور شد: متاسفانه یکی از مشکلات ما در استان این است که به محض خارج شدن از این جلسه روی روال و ساز و کار خود بر می‌گردیم و در تصمیم‌گیری خلاف آنچه مصوب شده عمل می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه مصوبات اجرا نشده کارگروه رفع موانع تولید نیز دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: هر تصمیمی برای صدور اجرائیه واحد تولیدی صادر می‌شود باید به تصویب کارگروه برسد در غیر این صورت خلاف است.

دره وزمی با بیان اینکه ۳۰ واحد تولیدی غیرفعال و راکد با اشتغالزایی بالغ بر ۲۱۰ نفر در سال ۹۸ به چرخه تولید بازگشته‌اند، اظهار داشت: ۶۰ درصد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان اجرایی شده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: از ابتدای طرح رونق تولید تاکنون تعداد ۷۵ مورد بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که تعداد ۹۳ مورد دیگر در دست بررسی است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در مدت یاد شده و با پیگیری های سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و همکاری خوب سازمان مدیریت و برنامه­ریزی استان با در اختیار گذاشتن اعتبارات استانی هشت درصد از نرخ سود تسهیلات بانکی به مبلغ ۵۵ میلیارد تومان تامین و با تائید تیم نظارتی تاکنون به ۵۶ مورد از واحدهای تولیدی، یارانه سود تسهیلاتی پرداخت شده که بزودی به باقی مانده واحدهای که موفق به دریافت تسهیلات شده­اند پرداخت می شود.

کد خبر 4719678

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان طرح رونق تولید ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد

صفدری، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دادگستری گرمسار در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان، فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، موانع مشارکت فعالان اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی رفع می‌کند.

وی افزود: به همین سبب طی سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این شهرستان با آرا محاکم قضایی غیرفعال و توقیف نشده است و این امر در سال جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

رییس دادگستری گرمسار، جامعه کارگران را گروه عظیم زحمت‌کشان که بار تولید را برعهده دارند نامید و خاطرنشان کرد: استیفای حقوق کارگران و برقراری تعادل در حوزه کار را باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عذری برای به تعویق‌انداختن پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد، بیان کرد: در عین‌حال نباید به گونه ای در حمایت از حقوق کارگران عمل شود که سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف کند و از سوی دیگر دلالان و واسطه‌ها هم بدون آنکه در فعالیت مولد اقتصادی شرکت کنند از تولیدکنندگان با انواع مشکلات، بهره بیشتری ببرند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی