Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوشی با بیان اینکه بسیاری از مساجد تاریخی کشور ناشناخته اند، گفت: قطعا اگر مساجد تاریخی مورد توجه قرار گیرند می توانند به قطب گردشگری کشور تبدیل شوند.

«طیبه سیاوشی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر توجه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به مرمت و بازسازی مساجد  تاریخی گفت: در کشور بناهای تاریخی مذهبی منحصر به فردی وجود دارد که از جمله این بناها مساجد تاریخی است ،معماری متفاوت و قدمت برخی از مساجد ما آنها را از مساجدی که درترکیه و کشورهای عربی  هستند متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نوع معماری و کاشی کاری های به کاررفته در مسجد وکیل شیراز وهمچنین مسجد امام اصفهان برجسته و منحصر بفرد است و اصلا چنین معماری را در مساجد سایر کشورها به هیچ عنوان نمی توان مشاهده کرد.

 

وی بیان کرد: مساجد تاریخی ما در صورت توجه و معرفی می توانند قطب گردشگری کشور باشند البته بسیاری از مساجد تاریخی ما در سایر شهرها و استانها هنوز ناشناخته اند و نه تنها گردشگر خارجی اطلاعی از آن دارد بلکه گردشگر داخلی هم از وجود چنین مساجدی مطلع نیست و همین نشان از این دارد که ما برای معرفی این گونه ابینه تاریخی نتوانسته ایم به خوبی عمل کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مساجد تاریخی ما در اثربی توجهی دچار آسیب های جدی شده اند و قطعا با توجه به تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارت خانه باید مرمت و بازسازی این مساجد و حفظ ونگهداری آنها در اولویت قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید در کنار مرمت و بازسازی مساجد ،شناسایی و معرفی سایر مساجد تاریخی کشور را نیز در برنامه هایش قرار دهد ،قطعا با تشکیل این وزارتخانه نظارت مجلس بر روند کار بیشتر خواهد شد و ما در این مورد بیشتر از قبل پیگیری هایمان را خواهیم داشت.

 

سیاوشی تصریح کرد: ما باید برای جذب گردشگر در کنار این مساجد امکانات رفاهی و مدرنی را نیز ایجاد کنیم که گردشگران بعد ازبازدید از این مساجد بتوانند از این امکانات استفاده کنند و قطعا این اقدامات می تواند در جذب گردشگر و بویژه گردشگر دینی بسیار موثر باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: وزارت میراث فرهنگی و متولیان امر باید به گردشگران مذهبی به در شهرهای مذهبی ما تردد دارند پکیجی را که شامل معرفی مساجد و ابنیه های تاریخی و مذهبی ما در سراس کشور است ارائه دهند تا به این طریق مساجد تاریخی ما  به دنیا معرفی شود./

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا ماه محرم عاشورای حسینی عزاداری محرم شیراز خبرگزاری شبستان عزاداری تاسوعای حسینی محرم فعالیت های مسجدی طیبه سیاوشی گردشگری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان مهرزاد در جلسه بررسی برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط اعلام شده از سوی سازمان یونسکو اظهار داشت: باید در این راستا کمترین تغییرات را در منطقه هورامان به لحاظ بافت فرهنگی تاریخی، آداب و رسوم، معماری و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه داشته باشیم
وی با بیان اینکه مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای سال گذشته ثبت جهانی شد از برگزاری مراسم فرهنگی تاریخی کومسای در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اورامان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره سماق در روستای ژان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: این مراسم امسال در این روستای تاریخی و جهانی با حضور گردشگران داخلی و میهمانان خارجی برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی