Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:11:48 GMT

گناوه درسال تحصیلی کلاس بدون معلم ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۷۵۹۹

گناوه درسال تحصیلی کلاس بدون معلم ندارد

مدیر آموزش وپرورش شهرستان گناوه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت:  فرایند ساماندهی و برنامه ریزی شروع سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر در ۳ محور بعد از خرداد امسال انجام و با تمهیدات اتخاذشده  ۱۳۰ آموزشگاه برای پذیرش ۱۸ هزار دانش آموز  بجز منطقه بندرریگ آمادگی کامل دارد.

اسکندر احمدی افزود: با سازماندهی نیروهای انسانی، انتخاب مدیران و دبیران، کلاس بندی، ثبت نام و برگزاری نشست های متعدد با مدیران در اجرای پروژه مهر ،  دانش آموزان در سال تحصیلی جدید بدون دغدغه و کمبود و مشکل خاصی روانه کلاس های درس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برگزاری نشست شورای ترافیک و کلاس های دانش افزایی برای همکاران ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت، ، تعمیر میز و نیمکت و رنگ آمیزی مدارس با همکاری بسیج از دیگر اقدام های صورت گرفته قبل از بازگشایی سال تحصیلی در این شهرستان است.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان گناوه گفت: در صورتیکه دانش آموزان بی بضاعت شناسایی نشده که نیاز به مایحتاج تحصیلی داشته باشند این اداره آمادگی کمک به آنان را دارد.

وی افزود: رونمایی از برنامه عملیاتی سالانه در شورای آموزش وپرورش، زنگ بازگشایی و مقاومت در آموزشگاه شهید بهشتی باحضور مسئولان و  آیین روز شکوفه ها از برنامه های پیش بینی شده این مدیریت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با جمعیت ۱۰۳ هزار نفر دارای ۲۰ هزار دانش آموز است.

۶۱۶۴/۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرگناوه مدرسه معلم دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت