Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:04:33 GMT

برنامه «شب شعر» با محوریت شهریار پخش می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۲۹۱۷۰

برنامه «شب شعر» با محوریت شهریار پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله تلویزیونی «شب شعر» امشب دوشنبه ۲۵ شهریور در آستانه فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی ویژه‌برنامه‌ای را با محوریت بزرگداشت محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) را روی آنتن شبکه چهار سیما می‌فرستد.

در این‌برنامه محمود اکرامی‌فر مجری کارشناس، میزبان علی‌اصغر شعردوست پژوهشگر، مدرس دانشگاه و از دوستان نزدیک شهریار می‌شود و با وی درباره زندگی و آثار شهریار گفتگو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پخش شعرخوانی با صدای استاد شهریار به همراه «نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه‌نگار از دیگر بخش‌های برنامه امشب «شب شعر» است.

روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است. سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار (قبل از آن بهجت) شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» به آذری اشاره کرد.

برنامه مذکور امشب دوشنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

کد خبر 4719908 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهریار شبکه چهار سیما برنامه تلویزیونی کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب گردشگری ماه محرم ترجمه نشر نو ادبیات بازار نشر تجدید چاپ وزارت ارشاد فرانسه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات کودک و نوجوان ادبیات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۲۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد

برنامه تلویزیونی «امتداد» قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی بپردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی «امتداد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی انصاری پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پس‌تولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

این برنامه گفت‌وگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفت‌وگو با میهمانان بپردازد.

ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مؤلفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشأ آنها، وادی فکر و اندیشه است.»

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در 26 قسمت 55 دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی میهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!