Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران علیزاده دادستان سرخس امروز در جمع کارگران معترض معدن آق دربند گفت: بر اساس آخرین مصوبه جلسه با مدیران معدن آق دربند، قرار شد این معدن با فروش ملکی از دارایی‌های خود در مشهد معوقات وبیمه کارگران را پرداخت کند.

او ادامه داد: بعد از دو سال و نیم سال پیگیری شاهدیم مشکلات کارگران معدن آق دربند حل نشده است و این مشکل به دلیل سوء مدیریت مدیر عامل است در حالیکه سهامداران و هیئت مدیره شرکت مدت‌ها از مزایای معدن استفاده کردند و هم اکنون که باید برای حل مشکلات هزینه کنند، از زیر بار مسئولیت طفره می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




دادستان سرخس گفت: ۳۱ درصد سهام معدن آق دربند هم اکنون متعلق به آستان قدس رضوی است و این نهاد وکالت ۱۷ درصد از سهام معدن را به عهده دارد بنابراین لازم است آستان قدس نیز به طور جدی به رفع این مشکل کمک کند و با تغییر مدیریت و اساسنامه معدن یا سهیم کردن کارگران در سهام معدن در برابر مطالبات آن‌ها در حل مشکلات معدن آق دربند کمک کند.

علیزاده ادامه داد: این معدن با ظرفیت خوبی در حال فعالیت است و با این وجود ۹ ماه از حقوق کارگران معدن را پرداخت نکرده است بنابراین در اولین فرصت مدیر عامل این مجموعه احضار می‌شود.

محمد رضا رجبی مقدم فرماندار سرخس هم در نشست با معترضان گفت: در تماس با معاون استاندار قرار شده است در دو، سه روز آینده جلسه‌ای در استانداری برای رفع قطعی این مشکل برگزار کنیم امید داریم در جلسه روز‌های آینده با آستان قدس به توافقی دست یابیم که بطور کامل این معدن را در اختیار بگیرند.

او ادامه داد: از کارگران انتظار داریم که معدن آق دربند را کماکان فعال نگه دارند.


۱۱۰ نفر از کارگران معدن آق دربند سرخس امروز به دلیل پرداخت نشدن مطالبات خود، در برابر فرمانداری این شهر تجمع کردند و با حضور دادستان این شهر جلسه‌ای با معترضان در سالن اجتماعات برگزار شد. کارگران این معدن از اهالی روستای محروم آق دربند سرخس هستند.


انتهای پیام//م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن کارگران معدن آستان قدس رضوی دادستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد؛ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار

جلسه امروز شورای عالی کار بعد از ۷ سال مذاکره بدون نتیجه پایان یافت و بقیه چانه زنی‌ها برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران به فردا ۲۷ اسفند ماه در جلسه بعدی شورای عالی کار موکول شد.

به گزارش انتخاب، صولت مرتضوی، وزیرکار در جلسه شورای عالی کار با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که به قانون عمل کنیم خطاب به شرکای اجتماعی گفت: ما باید به قانون عمل کنیم. ما می‌گوییم مرجع آمار مرکز آمار ایران است، بنابراین باید به قانون عمل کنیم. مسائل مملکت را باید در تعیین حقوق و دستمزد در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: ما به عنوان دولت جانب دار کارگر یا کارفرما نیستیم؛ ما طرف قانون و اجرای قانون هستیم؛ ما نباید جامعه کارگری را نگران نگه داریم؛ کارمندان و کارگران نیاز‌های شبیه همه دارند، مانند لباس، خوراک و...

مرتضوی گفت: پیشنهاد ما این است که آنچه در بودجه برای کارمندان در نظر گرفته شده است، به اضافه ۲ درصد برای کارگران حداقل بگیر لحاظ کنیم. اگر موافق هستید صلوات بفرستید. در غیر این صورت ختم جلسه امروز را اعلام می‌کنم و بقیه مذاکرات به جلسه فردا موکول می‌شود. اما درخواست من این است بدون حاشیه پردازی از جلسه شورای عالی کار با توجه به قانون دستمزد کارگران را تعیین و آن‌ها را از این نگرانی رها کنیم.

آیت اسدی، نماینده کارگری در انتقاد به اظهارات وزیرگفت: کارگران هیچ وقت نگفته اند که قانون را قبول نداریم.۸۰ درصد وقت در جلسه شورای عالی کار با دولت چانه زنی کردیم. مزایایی که کارمندان دریافت می‌کنند به اندازه حقوق کارگران نیست؛ بنابراین نمی‌توانیم حقوق کارگران با کارمندان مقایسه کنیم.

علیرضا میرغفاری، عضو شورای عالی کار و نماینده جامعه کارگری درباره حداقل دستمزد ۱۴۰۳ کارگران در جلسه شورای عالی کار گفت: طبق نرخ تورم ۴۲.۵ درصدی بهمن امسال، همچنین بر مبنا دهک چهارم و بعد خانوار ۳.۳ (طبق سرشماری سال ۱۳۹۵) و نیز مطالعات انستیتو تغذیه ایران عدد سبد معیشتی مطلوب ۲۱ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان به دست می‌آید. این عدد سبد معیشتی مطلوب بدون در نظر گرفتن تورم انتظاری سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • جلسه شورای عالی کار همچنان ادامه دارد
  • شناسایی ۳۹۱۳ کاسب متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
  • ادامه جلسه شورای عالی کار امروز برگزار می‌شود
  • آخرین خبر از ادامه جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳
  • آخرین خبر از ادامه جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد۱۴۰۳
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد / ادامه مذاکرات در جلسه امروز شورای عالی کار
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد؛ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار
  • برخورد قانونی شدید با صنوف متخلف کرمانشاه در ایام منتهی به عید نوروز
  • معرفی فرمانده جدید انتظامی شهرستان سرخس
  • صدور حکم قطعی پرونده فوت کارگران معدن طزره دامغان | حکم کارفرما چیست؟