Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@01:12:19 GMT

شرایط جدید جابجایی زائران در مرز مهران

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۱۵۴۳

شرایط جدید جابجایی زائران در مرز مهران

خبرگزاری تسنیم: داریوش باقرجوان امروز با حضور در جلسه هماهنگی معاونین حمل‌ونقل ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های معین ستاد اربعین حسینی استان خوزستان بابیان اینکه مصمم هستیم مشکلات حمل‌ونقل زائران را حل کنیم، اظهار داشت: پایانه‌ها ویترین حمل‌ونقل عمومی استان‌ها و شهرها هستند که با توجه به مشتقات حمل‌ونقل جاده‌ای مدیریت آن‌ها بسیار سخت است اما بااین‌وجود آسایش زائران اربعین در اولویت برنامه‌های پایانه‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسات ستاد اربعین بر حمل‌ونقل ریلی و عمومی تأکید شده اما بعید است تا 10 یا 15 سال آینده در بخش ریلی و هوایی اتفاق خاصی بیافتد.

سرپرست دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ادامه داد: درباره سرویس‌هایی که علاقه‌مند ورود به خاک عراق بوده و می‌خواهند آن‌طرف مرز زائران را جابجا کنند ملاحظاتی را ستاد اربعین در نظر گرفته که مرز چذابه به‌عنوان مرز ورود و خروج این ناوگان در نظر گرفته‌شده است.

باقرجوان گفت: ملاحظاتی نیز برای سن ناوگان مورداستفاده وجود دارد که حداکثر سن ناوگان باید 5 سال و شرکت حمل‌ونقلی که ناوگان را اعزام می‌کند باید طرف قرارداد با شرکت‌های کشور عراق بوده و حداقل 6 سرویس را به مقصد کشورهای خارجی انجام داده باشد.

وی تأکید کرد: هدف ما راحتی زائران است و زائران خیال آسوده داشته باشند که برای بازگشت مشکل خودرو نخواهند داشت.

سرپرست دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور درباره شهرهای پس‌کرانه مرز مهران عنوان کرد: شهر اندیمشک به‌عنوان یکی از سه شهر معین مرز مهران در نظر گرفته‌شده و زائرانی که می‌خواهند از مرز مهران وارد کشور شوند در 6 روز از 24 مهر تا 29 مهرماه باید به‌صورت دوتکه سفر کنند؛ به این صورت که ابتدا از مرز به یکی از سه شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک رفته و سپس نقاط موردنظر خود را انتخاب کنند.

باقرجوان تصریح کرد: این در حالی است که در مرز شلمچه و چذابه شرایط عادی بوده و سفرها از این دو مرز به‌صورت یک‌تکه انجام می‌شود که نیازی به سفر اضافه نیز نیست.

وی افزود: عمده فشاری که اکنون به خوزستان وارد می‌کنیم برای این است که فشارها به مهران را کاهش دهیم چراکه در ایلام مسیرها دارای گره‌های ترافیکی بسیاری هستند و علاقه‌مندیم تردد از مرزهای شلمچه و چذابه را افزایش دهیم.

سرپرست دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان داشت: انتظار جدی ما این است که نفربه‌نفر کارکنان و واحد به واحد شرکت‌های خدماتی پای‌کار باشند و مانورهای اجرایی عملیاتی را از اکنون اجرا کنند.

باقرجوان خطاب به شرکت‌های مسافربری گفت: اقتصاد این بخش تضمین‌شده است چراکه هیچ ظرفیت خالی در حوزه حمل‌ونقل مسافر از مرزها در ایام اربعین وجود ندارد و شرکت‌ها بدون دغدغه اقتصادی وارد کار شوند.

وی تأکید کرد: انتظار ما این است که همه استان‌ها در بحث اربعین به‌صورت عملیاتی وارد کار شوند چراکه پلاک به پلاک خودروها برای ما اهمیت دارد. همچنین عملیاتی کردن طرح جدید بازگشت مسافر از مرز مهران نیز در اولویت قرار دارد تا بتوانیم گره‌ها و موانع حرکت ناوگان را برطرف کنیم.

سرپرست دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور درباره ساخت خوابگاه برای رانندگان و افزایش ایمنی سفرها، افزود: اکنون در مرزها مکان مناسبی به‌عنوان خوابگاه برای رانندگان وجود ندارد که این امر می‌تواند برای زائران و تردد ناوگان خطرساز باشد لذا در مرزها هرچه سریع‌تر کانکس یا مکانی برای استراحت رانندگان در نظر گرفته شود تا شاهد حوادث جاده‌ای نباشیم.


پیگیر ارز زائران اربعین هستیم/ مرز خسروی از مجهزترین مرز‌های کشور است
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در خصوص ارز زائران اربعین با بانک مرکزی به جمع بندی نرسیدیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ ارز زائران اربعین سال ۹۸ و نحوه توزیع آن اظهار کرد: هنوز درخصوص ارز زائران اربعین با بانک مرکزی به جمع بندی نرسیدیم، در واقع قبل از سفر به عربستان پیگیر این مسئله بودم تا بتوانیم یک مبلغی را از مطالبات دیناری تامین کنیم.

او با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم ۱۰۰ هزار دینار به زائران اربعین تعلق بگیرد، افزود: برای رفع مشکلات سال گذشته به هنگام توزیع ارز قرار بود تا توسط شبکه بانکی برای افرادی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند ساز و کاری داشته باشیم که باتوجه به شرایط و قوانین دولت عراق این پیگیری‌ها به نتیجه نرسید.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: باتوجه به مشکلاتی که اربعین سال گذشته برای زائران اربعین ایجاد شد سعی بر آن است تا عزت و کرامت زائران حفظ شود.

رشیدیان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی برای اربعین سال جاری گفت: مرز خسروی از مجهزترین مرز‌های کشور است، حدود ۱۴ هتل در مرز ایران وجود دارد و از لحاظ پایانه هم جز مجهزترین پایانه هاست.

رئیس سازمان حج وزیارت بیان کرد: نگرانی ما بیشتر برای آن سوی مرز است و امیدواریم بتوانیم مسائلی، چون امنیت و اسکان را برای زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

رشیدیان با اشاره به نزدیک بودن مرز خسروی به شهر کاظمین گفت: تلاش است تا از ظرفیت‌های این مرز استفاده کنیم تا جمعیت در بین مرز‌ها تقسیم شود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: جابجایی زائران مرز مهران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، نشست بررسی دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به ریاست سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری این معاونت، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران عامل و رؤسای شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تشریح شد که بر این اساس؛ «اولویت با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزارهای آنها برای واردات باشد»، «شرکت‌های حمل‌ونقل، باید تعهد بدهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.»، «هر شرکت می‌تواند حد اکثر ۲۵ دستگاه وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند. در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند»، «شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن ۱۰ سالگی امکان فروش آنها را ندارند»، «حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید ۱۵۰ هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا...) این مقدار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش یابد»، «واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حداکثر سه ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امکان پذیر خواهد بود.»، «شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند ۳)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود».

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، در ادامه این نشست، سید کمال هادیان فر - معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی - بر برگزاری عملیات جابه‌جایی زائران اباعبدالله در اربعین حسینی (ع) امسال تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در نظر داشته باشند با برنامه‌ریزی و همکاری، مشکلات و موانع برطرف می‌شود.

وی افزود: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو و همچنین ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود ۹ درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در فاز اول؛ مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال (و قیمت هر دستگاه تا ۲۲۰ هزار دلار) در نظر گرفته شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح روز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه)، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

هادیان‌فر خاطرنشان کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران