Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@00:39:33 GMT

«پرواز از پنجره جنوبی» رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۶۸۶۲

«پرواز از پنجره جنوبی» رونمایی می‌شود

کتاب «پرواز از پنجره جنوبی» روایتی از زندگی سردار شهید علیرضا حاجی بابایی نوشته سیدمحمدرضا رضوی که از سوی انتشارت سوره مهر منتشر شده است، رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، کتاب «پرواز از پنجره جنوبی» روایتی از زندگی سردار شهید علیرضا حاجی بابایی نوشته سیدمحمدرضا رضوی همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیین رونمایی کتاب «پرواز از پنجره جنوبی» ۱مهرماه ۱۳۹۸ ساعت۱۷ در سالن اجتماعات شهرداری منطقه۹ به نشانی خیابان آزادی، نبش خیابان استاد معین برگزار می‌شود.این کتاب در شش فصل تنظیم شده است که در فصل اول این کتاب، به زندگی سردار شهید علیرضا حاجی بابایی از تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.

 

فصل دوم روایت فعالیت‌های انقلابی اوست که به وقایعی تا قبل از شروع جنگ تحمیلی پرداخته است. حضور در کردستان و مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب، بخشی از این تاریخ است.فصل سوم، آغاز جنگ تا عملیات بازی دراز و ۸ شهریور را شامل می‌شود. مقطعی که شهید حاجی‌بابایی، به همراه پاسداران مظلوم، در جبهه‌های سرپل ذهاب از پیشروی سپاه مکانیزه عراق، جلوگیری به عمل می‌آورند.

 

فصل چهارم، روایت مجاهدت های رزمندگان در عملیات بازی دراز دوم و حوادث بزرگ روز هشتم شهریور سال شصت است و فصل پنجم کتاب نیز به عملیات مؤثر و جریان‌ساز ۱۱ شهریور، موسوم به عملیات شهیدان رجایی و باهنر می‌پردازد. این عملیات در مناطقی از سرپل ذهاب به وقوع پیوسته و شهید حاجی‌بابایی، فرماندهی یکی از مهم‌ترین محور‌های آن را بر عهده داشت.فصل ششم، شامل وقایع بعد از عملیات ۱۱ شهریور، تا درگیری‌های تنگ کورک است و فصل هفتم، موضوعات و حوادث جبهه‌های غربی کشور در زمستان سال ۶۰ و بهار سال ۶۱ را از منظر خاطرات مربوط به علیرضا، مورد بررسی قرار داده است. در فصل هشتم و پایانی کتاب، به تشریح حضور شهید حاجی‌بابایی، در عملیات رمضان پرداخته شده است، فصلی که با وداع او با دنیا و وصالش به محبوب خود، پایان می‌یابد.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم عاشورا عاشورای حسینی استان بوشهر خبرگزاری شبستان عزاداری محرم شیراز نماز ظهر عاشورا اربعین حسینی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز پنجشنبه اظهار کرد: پس از بارندگی‌های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی روستای سالک آباد این شهرستان تحمل فشار حجم آب را نداشت و در نهایت بامداد امروز شکسته شد.

وی افزود: شهرستان زیرکوه از روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی بود به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: نیروهای امدادی هلال‌ احمر زیرکوه در حال انتقال و اسکان ساکنان روستای نوده در شهر آبیز بودند که تیم‌های ارزیاب خبر از شکسته شدن سد ۱۲ امام دادند.

وی بیان کرد: بنابراین به دستور فرماندار زیرکوه و با کمک امدادگران هلال احمر ۲۵۰ خانوار روستای بمرود نیز توسط امدادگران به شهر حاجی‌آباد منتقل و اسکان داده شدند.

کاوسی افزود: ساعاتی قبل نیز بند خاکی روستای سالک‌ آباد بر اثر حجم بالای آب شکسته و آب آن در شهر حاجی‌آباد زیرکوه جاری شد. 

وی گفت: به منظور کمک‌رسانی به ساکنان شهر حاجی‌آباد، ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند.

وی گفت: امدادگران هلال‌ احمر اکنون در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن‌کش‌ها و موتور پمپ‌ها هستند.

شب گذشته به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی روستای نوده شهرستان زیرکوه و احتمال شکستگی آن و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها، دستور تخلیه این روستا صادر شد.

فرماندار زیرکوه هم اعلام کرد: امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه تمامی ادارات این شهرستان به جز دستگاه های خدمات رسان تعطیل است.

محمدرضا غیرتی افزود: حجم خسارت‌ها بالاست و نیازمند کمک شهرستان‌های استان هستیم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال شرق بیرجند است.

دیگر خبرها

  • بازگشت بیرانوند به قلعه سرخ؛ رونمایی از شماره یک در دیدار با سپاهان!
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز ۵ اردیبهشت