Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از اعلام اسامی قبول شدگان قطعی آزمون اصلح تا چهارشنبه این هفته خبر داد و گفت: آن دسته از مهارت آموزانی که موفق نشدند حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند باید در آزمون جبرانی که احتمالا سه ماه آینده برگزار می‌شود شرکت کنند.

رضا کچوئیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نتایج آزمون اصلح برای فارغ‌التحصیلان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بخش کتبی آزمون اصلح ابتدای شهریور در دو بخش تستی و تشریحی برگزار شد؛ اما حجم اوراق عملکردی بالا و در حدود ۲۰۰ هزار برگ و به صورت تشریحی است که تصحیح آن زمان‌بر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره زمان اعلام نتایج بخش تستی گفت: تا آخر هفته و تا چهارشنبه اسامی افرادی که از آزمون تستی ۶۵ درصد نمره قبولی قطعی را گرفته و نیازی به نمره عملکردی ندارند را اعلام می‌کنیم. برای مابقی نیز باید برگه عملکردی تصحیح و نمراتشان مشخص شود.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۳۴ مهارت آموز در آزمون اصلح امسال شرکت کردند که شامل ورودی‌های ۹۶،۹۷ و بازماندگان سال ۹۵ بودند گفت: همه این افراد مهر وارد مدارس خواهند شد؛ اما آن دسته از مهارت آموزانی که موفق نشدند حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند باید در آزمون جبرانی شرکت کنند.

کچوئیان درباره زمان برگزاری آزمون جبرانی گفت: اگر آموزش و پرورش اعتبار لازم را در اختیار ما قرار بدهد حداکثر سه ماه و در آذر آزمون جبرانی را برگزار می‌کنیم؛ البته باید تاکید کنم که همه این افراد مهر ماه وارد مدارس می‌شوند و مشکلی در شروع به کارشان در مدارس به وجود نمی‌آید.

به گزارش ایسنا، با توجه به شرایط اختصاصی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر الزام گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی و کسب موفقیت در آزمون جامع، فارغ‌التحصیلان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان پس از گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی باید در آزمون اصلح شرکت کنند.  به گفته معاون دانشگاه فرهنگیان در این ارزیابی تلاش می‌شود دانش‌ها و مهارت‌های اصیل معلمی مورد نیاز نومعلمان از سرفصل برنامه دوره یک ساله استخراج و عمده موقعیت‌ها و سؤالات بر اساس این شایستگی‌ها طراحی و تدوین شود.

وی از «اصلح» به عنوان واژه‌ای برای ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای یاد کرد و گفت: این واژه بدون اشاره به صالح تر بودن افراد تفاوت افراد را در ارائه دانش‌ها، مهارت‌ها و سایر ابعاد قابل سنجش توانایی، مورد ارزیابی قرار می دهد. طبق مصوبه بیستمین جلسه شورای دانشگاه، درباره ارزشیابی جامع صلاحیت‌های حرفه‌ای، آزمون‌های کتبی دانشی و عملکردی از طریق طراحی سؤالات استاندارد تولید و به اجرا در می‌آید. بر اساس این برنامه، ارزشیابی جامع در پایان دوره مهارت آموزی برگزار و جدای از ارزشیابی‌های تکوینی و تراکمی تلقی می‌شود.

مجموع امتیاز آزمون‌های کتبی عملکردی و کتبی چندگزینه‌ای ۴۵۰ امتیاز بوده و ضروری است مهارت آموزان حد نصاب ۶۵ درصد مجموع آن دو، معادل ۲۹۲.۵ امتیاز را کسب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشجو معلمان آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا،عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان‌ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می‌کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می‌کنیم به این صورت که دفترچه‌های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می‌کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت