Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:42:28 GMT

وجود یک رخنه امنیتی در مترو تهران!

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۲۹۳

وجود یک رخنه امنیتی در مترو تهران!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: ما هم معترضیم که وقتی یک دستفروش بار خود را به مترو می‌آورد ممکن است هر چیز دیگری نیز با خود همراه داشته باشد و این امر یک خطر بالقو برای شهر است. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای مدیریت دستفروشی در مترو و توجه به ابعاد امنیتی این مسئله اظهار کرد: دست‌فروشی دارای دو بُعد اجتماعی و امنیتی است؛ اصولا بُعد امنیتی آن در مترو برعهده ما نیست اما ما هم معترضیم که وقتی یک دستفروش بار خود را به مترو می‌آورد ممکن است هر چیز دیگری نیز با خود همراه داشته باشد و این امر یک خطر بالقو برای شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه اگر حادثه‌ای در مترو رخ دهد، انگشت اتهام به سمت شهرداری خواهد بود چرا که بستر فعالیت دستفروشان در مترو فراهم شده است، تصریح کرد: ما بستر را فراهم نکرده‌ایم و سعی‌مان بر این بوده تا جلوی فعالیت دستفروشان را بگیریم؛ طبق قانون مسئولیت امنیت مترو بر عهده پلیس است و اصلا به مترو ارتباطی ندارد چرا که مترو یک سازمان خدمتگذار به مردم است و مسائل امنیت مردم برای مبارزه با تروریسم، بمب‌گذاری یا ... متوجه پلیس است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه پلیس می‌تواند دستورالعملی تعیین کند تا طبق آن مسافری با ساک وارد مترو نشود، اظهار کرد: شورای امنیت کشور دستورالعمل حفاظت مترو را تعیین کرده و طبق آن وظیفه هر سازمانی مشخص است؛ در این دستورالعمل مطرح شده مترو در حفاظت فیزیکی از ایستگاه و پلیس در حوزه امنیت مترو مسئول است.

وی خاطرنشان کرد: این نکات را پلیس می‌‌داند اما وقتی یک مسئله اجتماعی می‌شود، برخی موضوعات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ در فضای اجتماعی بخشی از مردم حامی دستفروشان هستند، اگر مردم از آنها خرید نکنند به طور خودکار دست‌فروشی برچیده می‌شود اما خرید مردم به معنای حمایت از فعالیت آنهاست بنابراین تا زمانی که این حمایت وجود دارد پلیس هم نمی‌تواند از آوردن بار مسافران به مترو جلوگیری کند چرا که هر برخوردی هم به قانون و هم حمایت اجتماعی نیاز دارد.

پورسیدآقایی متذکر شد: وقتی هنگام برخورد با یک دستفروش بخشی از مردم معترض می‌شوند و از این عمل فیلمبرداری می‌کنند، پلیس و مترو نیز مجبور می‌شوند محتاطانه برخورد کنند.

وی در پایان یادآور شد: جلسات با دست‌فروشان هنوز کمکی به ما نکرده و عملاً این یک واقعیتی است که پذیرفته شده و در سطح شهر نیز وجود دارد اما جمع‌بندی ما این است که حداقل اجازه ندهیم فعالیت آنها روی سکوی ایستگاه‌ها تسری و گسترش پیدا کند.

دیدار مدیران شهری با دستفروشان مترو؛ گلایه از توهین‌ها و درددل تولیدکننده‌ای که بیکار شدضرورت اجتناب از برخورد خشن با دستفروشان/ماهیت صنفی لاله زار تغییر نمی‌کندسکوی ایستگاه‌های مترو همچنان در قرق دستفروشان+ عکس

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,21,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شورای شهر تهران شهر تهران مترو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهر تهران مترو شورای شهر تهران شهر تهران مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس

شماری از فعالان مدنی و مردم ترکیه اعتراض خود به اظهارات شهردار استانبول علیه مقاومت حماس را در متروی این شهر با انتشار پوستر و پرچم به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، واکنش‌ها در ترکیه به اظهارات هفته پیش شهردار استانبول اکرم امام‌اوغلو علیه جنبش مقاومت حماس ادامه دارد.

در همین راستا، از دیروز شماری از مردم ترکیه و فعالان مدنی، با انتشار و نصب پوسترها و پرچم‌های ترکیه و فلسطین در متروی استانبول اعتراض خود به اظهارات شهردار را نشان دادند.

روی این پوسترها عباراتی در حمایت از مقاومت فلسطین و حماس و رد اظهارات شهردار استانبول درج شده است.

امام‌اوغلو وابسته به حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری‌خواه خلق (CHP)، هفته پیش به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود که «حماس حمله‌ای را در اسرائیل انجام داد که ما عمیقاً از آن متأسفیم. هر ساختار سازمان‌یافته‌ای که دست به اقدامات تروریستی بزند و مردم را به طور دسته‌جمعی بکشد، از نظر ما یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود».

هرچند که هنوز رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان به این اظهارات شهردار استانبول واکنش نشان نداده، اما حزب حاکم ترکیه عدالت و توسعه و متحد ملی‌گرای آن به این اظهارات واکنش نشان دادند و آن را به شدت محکوم کردند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد