Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@03:34:54 GMT

نخاله‌های ساختمانی معضل محیط‌زیستی زاهدان 

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۵۲۲

نخاله‌های ساختمانی معضل محیط‌زیستی زاهدان 

به گزارش همشهری «وحید پورمردان» گفت: پسماندهای ساختمانی و ضایعات فعالیت‌های عمرانی بخش عمده‌ای از پسماندهای شهر زاهدان را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر حجم نخاله‌های ساختمانی و عمرانی به قدری است که این موضوع را به یکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست‌محیطی شهر زاهدان تبدیل کرده است. وی افزود: متأسفانه مشاهده می‌شود عده‌ای ناآگاه به مسائل زیست‌محیطی برای کسب سود بیشتر به جای دفع اصولی پسماندهای ساختمانی اقدام به تخلیه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی در محل‌های غیرمجاز و سطح شهر زاهدان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌گونه تخلفات زیست‌محیطی سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اختلال می‌کند و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود و معضلات و مشکلات عدیده‌ای را نیز پدید می‌آورد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در خصوص بر خورد قانونی با متخلفان این حوزه گفت: با گشت‌زنی‌های شبانه‌روزی ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان مشخص شد تعدادی از افراد سودجو شبانه اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر و کمربندی‌های ورودی شهر می‌کنند که سبب شده شهر زاهدان و دیگر شهرهای استان در محاصره نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای خانگی قرار گیرند. از این رو با پیگیری‌های قاطع محیط زیست استان، متخلفان این حوزه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

پورمردان در خصوص جمع‌آوری نخاله‌ها و پسمانده‌های عمرانی رهاشده در حاشیه شهر زاهدان گفت: متخلفان شناسایی‌شده در منطقه کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان ضمن پیگیری پرونده قضایی خود اقدام به جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی اطراف کمربندی مذکور کردند و پسماندهای جمع‌آوری‌شده را به محل دفع اصولی نخاله‌های ساختمانی انتقال دادند. در چند ماه اخیر به همت شهرداری منطقه ۴ زاهدان و سازمان بازیافت بخشی از پسماندهای ساختمانی کمربندی ورودی شهر و منطقه لار زاهدان جمع‌آوری و محیط پاک‌سازی و بهسازی شد.

کد خبر 455155 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی صبح امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند اجرای راه اندازی بزرگ‌ترین نخاله گاه تبریز در راستای ساماندهی و مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی شرق تبریز آغاز شده است.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی تحویل زمین سه هکتاری بزرگترین نخاله گاه شرق تبریز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، پروژه راه‌اندازی بزرگترین نخاله‌گاه در تبریز اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: برای همین منظور طی جلسه‌ای با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان، زمین مورد نیاز نخاله‌گاه شرق تبریز تحویل این سازمان شد.

هراتی تصریح کرد: این پروژه در مجموع شامل ۳۰ هکتار است که در فاز نخست سه هکتار برای بهره‌برداری و انجام مراحل اجرایی احداث نخاله اه شرق تبریز تحویل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز شد و انتظار می‌رود با احداث این نخاله‌گاه شاهد رعایت حقوق عامه شهروندان و عدم تخلیه نخاله‌ها و پسماندهای عمرانی و ساختمانی در حاشیه اتوبان‌ها و مسیل‌های رودخانه‌ها در حوزه شرق تبریز باشیم.

وی گفت: بیشتر فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی در منطقه شرق تبریز صورت می‌پذیرد و نبود یک محل به عنوان نخاله‌گاه در محدوده شرق موجب بروز مشکلات متعدد از جمله تخلیه نخاله در حریم و بستر آجی چای و حاشیه جاده‌های اصلی توسط ماشین‌های حمل نخاله می‌شد که نازیبایی‌های بصری و آلودگی محیط زیست را به دنبال داشت.

کد خبر 747804

دیگر خبرها

  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»