Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@02:53:47 GMT

علت دستگیری ۳ استرالیایی از زبان سخنگوی قوه‌قضائیه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۵۷۶

علت دستگیری ۳ استرالیایی از زبان سخنگوی قوه‌قضائیه

سخنگوی قوه‌قضائیه دلایل بازداشت ۳ تبعه استرالیا را تصویربرداری از اماکن نظامی، مناطق ممنوعه و همچنین جاسوسی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه دهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره توقیف اموال ایران در کانادا افزود: اقدام کانادا علاوه بر اینکه مغایر ضوابط و حقوق بین‌الملل است و در نظامات حقوقی به هیچ عنوان این اقدام پذیرفته شده نیست، می‌توانیم ادعا کنیم که این اقدام نوعی تروریسم دولتی اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:‌پیگیری‌هایی از ناحیه دادستانی و وزارت امور خارجه انجام شده است. در وهله اول تمام تلاش‌مان این است که این اقدام انجام نشود و دولت کانادا دست از این اقدام غیرقانونی بردارد. اگر در این حوزه موفق نشویم به طور قطع  جمهوری اسلامی در تعامل با وزارت امور خارجه و مجموعه قضایی، مقابله به مثل را در دستور کار قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: حجت الاسلام رئیسی لیست اموال خود و خانواده‌اش را به رهبر انقلاب اعلام کرد توقیف ۳ هزار میلیارد تومان اموال یکی از بدهکاران بانکی

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح انتزاع سازمان‌ زندان‌ها از قوه‌قضائیه گفت: موضوع جدیدی نیست و در دوره‌های مختلف و با انگیزه‌های مختلف این موضوع مطرح شده است. نص قانونی اساسی این است که اجرای مجازات و اصلاح مجرمین بر عهده قوه‌قضائیه است. همان نظری که قبلاً عنوان شده، وجود دارد. نه طرح، طرح جدیدی است و نه نیاز به اظهارنظر جدید دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازداشت سه استرالیایی اظهار کرد: اصل خبر صحت دارد.  این موضوع در دو پرونده هست. هر دو پرونده منتهی به صدور کیفرخواست شده است. یکی از پرونده‌ها ناظر بر این است که دو نفر مبادرت به عکسبرداری از اماکن نظامی و مناطق ممنوعه ما داشتند که همان زمان عکسبرداری شناسایی شدند و عکس‌هایی که توسط هلی‌شات مجهز به دوربین انجام می‌دادند در حافظه دوربین نصب شده روی هلی شات وجود دارد. پرونده دیگر مربوط به جاسوسی برای یک کشور دیگر است که در هر دو پرونده کیفرخواست صادر و در نوبت رسیدگی دادگاه قرار دارد.

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی اهواز نیز گفت: پرونده دو بخش دارد؛ یک بخش قصور برخی عوامل نیروهای مسلح است که برای قصور و تقصیر اینها ستاد کل نیروهای مسلح هیئتی را تعیین و موضوع را بررسی کردند و به حسب مورد برخی در سلسه مراتب فرماندهی برخورد شد و برای اشخاص دیگر که وصف مجرمانه داشت، کیفرخواست صادر و منتظر تصمیم دادگاه هستیم. بخش دیگر عوامل تروریستی بودند که تعدادی از آنها در صحنه به هلاکت رسیدند اما با تلاش جدی سربازان گمنام امام زمان، رگه‌های پنهان این عوامل شناسایی شدند که بیش از 30 نفر از عوامل مرتبط شناسایی و در بازداشت هستند. کار این پرونده در دادسرا به اتمام رسیده و به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن قوه قضاییه غلامحسین اسماعیلی استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتای گیلان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه و رصد فضای مجازی، صفحه‌ای با ۲۶ هزار دنبال کننده در اینستاگرام شناسایی شد که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی و سرو مشروب می‌کرد.

او افزود: بعد از اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم ۳۰ ساله پرونده در شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد.

به گفته رئیس پلیس فتای گیلان، طی بررسی‌های صورت گرفته این فرد با هدف کسب در آمد اقدام به بارگزاری و تبلیغات تصاویر نامتعارف در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود.

سرهنگ نقی‌مهر هشدار داد: افرادی که بخواهند با ترفند‌های مختلف و با انتشار محتوا‌های نامتعارف باعث رواج بی بند و باری و فساد در فضای مجازی و جامعه شوند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی با آنها برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

او همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری و یا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت