Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۶ محکوم به قصاص در شهرستان‌های مختلف این استان در ۳ سال اخیر با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافتند. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اسماعیل جمیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 3 سال اخیر با پا درمیانی و وساطت مجموعه زندان‌ها، ، مددکاران و شوراهای حل اختلاف در زندان‌ها، تعامل و همکاری مسئولان قضایی، بزرگان و متنفذان و معتمدین طوایف 16 زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعامل و همکاری با شورای حل اختلاف را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این زمینه از ظرفیت علماء، بزرگان قوم، معتمدان و ریش سفیدان استفاده کردیم که در مجموع نتیجه تلاش‌های انجام شده رضایت بخش است.

کاهش جمعیت کیفری زندان‌های اردبیل در دستور کار قرار گرفتنوآوری‌های "دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها"جزئیات فرار ‌3 زندانی در دهدشت؛ قاتل 28 ساله خود را به پلیس معرفی کرد

وی ترویج فرهنگ تشویق مردم به گذشت، احسان و برادری را ضروری دانست و ادامه داد: امیدوارم در این زمینه رسانه‌ها، نخبگان سیاسی و فرهنگی و افراد دارای نفوذ اجتماعی ورود کنند.

جمیاری بیان کرد: طبق سیاست دستگاه قضایی در دوره تحول و نیز برنامه‌های ابلاغی سازمان زندان‌ها پرونده‌های دارای زندانی قصاص به طور ویژه باید رصد و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه قصاص حق شرعی و قانونی اولیای دم است، خاطرنشان کرد: با هدف جلوگیری از ادامه خصومت‌ها و منازعات و برقراری نظم و آرامش به جامعه، مدیریت زندان‌ها با همراهی مجموعه قضایی، ریش سفیدان و معتمدین کارهای خوبی در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/ ت

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد