Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@02:34:43 GMT

ایران ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار معتاد دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۲۹۳

ایران ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار معتاد دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ چهار میلیون و ۴۰۰ معتاد در کشور وجود دارد، گفت: اگر هرخانواده سه تا چهار نفر بدانیم در واقع ۱۵ میلیون در کشور به صورت مستقیم درگیر اعتیاد هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید تاج الدین پیش از ظهر امروز (سه شنبه)  در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تدوام درمان در کشور با تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان اظهار کرد: اگرچه اصفهان جزء استان های برخوردار است اما آسیب های اجتماعی آن بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ماده ۸۰ قانون توسعه ششم باید ۲۵ درصد از آسیب های اجتماعی کاهش می یافت، افزود: نیمی از برنامه گذشته اما نمی‌دانیم چند درصد از این آسیب‌ها کم شده، آسیب‌هایی چون اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی جامعه امروز ما را درگیر کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ چهار میلیون و ۴۰۰ معتاد در کشور وجود دارد تصریح کرد: اگر هرخانواده سه تا چهار نفر بدانیم در واقع ۱۵ میلیون در کشور به صورت مستقیم درگیر اعتیاد هستند، همچنین حدود ۴۰۰ هزار حاشیه نشین درون شهری و برون شهری راه هم در کنار این آسیب ها داریم که متأسفانه در این مناطق حاشیه ای دسترسی به مواد مخدر به کمترین زمان خود رسیده است.

وی با انتقاد از عدم توجه به اعتیاد زنان در کشور و اصفهان افزود: اگرچه بحث اعتیاد بیشتر مردانه است و تعداد زنان معتاد کمتر است، اما اعتیاد آن‌ها کیفی تر است چرا که اعتیاد زنان خانواده را درگیر می کند یک مرد معتاد چهار تا شش نفر را درگیر می کند اما یک خانم معتاد شش تا ۱۲ را درگیر می کند.

تاج‌الدین گفت: زنان درگیر مواد مخدر دو سال طول می کشد تا به تزریق برسند درحالیکه مردان طی یک سال معتاد می‌شوند و  به نهایت می‌رسند؛ باتوجه به اینکه زنان محور خانواده هستند تأثیرات آن ها در خانواده و جامعه بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه بسیاری از زنان به دنبال اعتیاد همسرانشان معتاد شده‌اند، اضافه کرد: آسیب های بسیاری نظیر کودک آزاری، فرزند فروشی و غیره درگیر فرزندان پدر و مادران معتاد می شود و به همین دلیل زنان باید بیشتر مورد توجه باشند که تا به حال این موضوع برای زنان چندان مورد توجه نبود هاست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید با بازدیدهای میدانی با زیر پوست شهر اصفهان آشنا شوند، تصریح کرد: اگرچه جزء استان های برخوردار است، اما این موضوع را حتی در مرکز شهر نمی بینیم  و امیدواریم درصدی از آسیب های جامعه با کمک سازمان های مردم نهاد بتوانیم کم کنیم.

کد خبر 389836

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ناهید تاج الدین اعتیاد مجلس شورای اسلامی اصفهان آسيب اجتماعي زنان کودک آزاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!

در پی ممنوعیت دوباره زنان از وورد به ورزشگاه ها، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

مردها فحاشی می‌کنند زنها را محروم می‌کنند. این خلاصه سیاستگذاری علیه زنان است.

خوب اگر جرات دارید مردان را محروم کنید.

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • پس از بارش های اخیر همچنان۱۱ استان درگیر کم بارشی
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند