Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-01@23:19:31 GMT

استفاده از ایده‌های کودکان در مدیریت شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۶۶۲

استفاده از ایده‌های کودکان در مدیریت شهر تهران

به گزارش «نماینده»،احمد مسجد جامعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «شهری که من دوست دارم» اظهارداشت: در حین بازدید از این آثار نقاشی متوجه شدم که نگاه کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۴ سال به شهر محل زندگی‌شان در برخی از نقاشی ها بسیار دلنشین و متفاوت بوده است که این نکته مهم جای بسی تأمل دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود تا شهروندان بتوانند آثار نقاشی کودکان در این مسابقه فرهنگی را از نزدیک ببینند تا با طرز نگاه کودکان شهرشان بیش از پیش آشنا شوند، افزود: نقاشی های کودکان تهرانی درباره شهری که در آن زندگی می‌کنند برای اولین بار به نمایش در می‌آید و بسیاری از آثار کودکان و نوجوانان المان‌های شهری خوب و قابل تأملی در دل خود جای داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای پنجم پایتخت در ادامه بیان کرد: نمایشگاه «شهری که من دوست دارم» نشان داد که کودکان تهرانی استقبال خوبی از این مسابقه داشته‌اند به طوری که بر اساس آمارها هزاران کودک و نوجوان در گروه های سنی مختلف آثارشان توسط هیئت نظارت مورد ارزیابی قرار گرفته است. این تعداد از آثار شرکت کننده حکایت از مقبولیت این اقدام فرهنگی میان کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان دارد.

این عضو شورای پنجم شهر تهران حضور پر شور کودکان و نوجوانان در نمایشگاه «شهری که من دوست دارم» را به فال نیک گرفت و بر تداوم برگزاری این گردهمایی فرهنگی تاکید کرد. 

مسجد جامعی همچنین پیشنهاد داد: نمایشگاه «شهری که من دوست دارم» می تواند یک وجهه تکمیلی دیگری نیز داشته باشد به طوری که کودکان و نوجوانان در مورد شهری که دوست دارند، در کنار نقاشی، انشا نیز بنویسند. البته این پیشنهاد به آموزش و پرورش نیز ارائه شده است.

عضو با سابقه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: امروز لازم و ضروری است تهران به شهر دوستدار کودک تبدیل شود از همین رو باید اعلام کنم که کودکان می توانند در ایده پردازی به کمک مدیران شهری بیایند و نسبت به طبیعت، طراوت و شادمانی پایتخت نگاه اثرگذار و جدی‌ داشته باشند. زیرا آثار نقاشی کودکان و نوجوانان در نمایشگاه «شهری که من دوست دارم» حاکی از آن داشت که شادابی در شهر یکی از ایده‌ال‌های کودکانی است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد