Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اردبیل به زیرکشت محصول سیب‌زمینی رفته است. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل نیکشاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: امسال سطح کشت سیب‌زمینی در دشت اردبیل حدود 20 هزار و 700 هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود 770 هزار تن محصول سیب‌زمینی در استان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محصول سیب‌زمینی از استراتژی‌ترین محصولات کشاورزی اردبیل است، افزود: خوشبختانه کشت سیب‌زمینی به جهت موقعیت اقلیمی و شرایط آب و هوایی در استان مناسب بوده به طوری که استان اردبیل قطب تولید سیب‌زمینی در کشور محسوب می‌شود.

برداشت سیب زمینی در اردبیل به روایت تصویرصادرات سیب زمینی به عراق آزاد شد+سندوعده کاهش قیمت سیب زمینی محقق نشد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص اهمیت صادرات محصول سیب‌زمینی اردبیل به کشورهای همجوار تصریح کرد:  امسال برنامه‌ریزی شده است تا 90 هزار تن سیب‌زمینی به‌طور مستقیم از دشت اردبیل به کشور جمهوری آذربایجان صادر شود.

نیکشاد وضعیت عمومی سردخانه‌های سیب‌زمینی استان را مناسب دانست و افزود: در این راستا مشکل کلانی در حوزه انبار سیب‌زمینی برای فصل سرما نداریم که وضعیت عمومی سردخانه‌های استان مناسب و قابل قبول است.

وی با بیان اینکه با تولید بیش از 2.5 عدد میلیون عدد مینی تیوبر، استان اردبیل از بذر سیب‌زمینی بازار‌های خارجی بی‌نیاز شده اظهار کرد: از 770 هزار تن سیب زمینی تولید استان 180 هزار تن نیاز داخل استان بوده و حدود 590 هزار تن مازاد بر نیاز بوده و بر همین اساس این مقدار راهی بازار‌های داخلی و خارج کشور می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر اهمیت رونق کسب و کار کشاورزی تاکید و بیان کرد: در این راستا بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت گلخانه‌ها و شهرک‌های گلخانه‌ای استان مدنظر بوده تا با رونق تولیدات کشاورزی و صادرات محصولات تولیدی زمینه افزایش اشتغال را فراهم سازیم.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ابراهیم فرقانی اظهار کرد: با دستور دادستانی شهرستان تبریز در اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی سردرود و آرپادره‌سی شهرستان تبریز ۳۳ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع وقمع و زمینها به وضع سابق برگشت.

وی با بیان اینکه به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود تاکید کرد: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌ هستند از آن به طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

فرقانی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است خاطرنشان کرد: هرگونه تصرف و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است ادامه داد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

فرقانی اضافه کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت وساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهاد‌ها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: گشتهای مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی