Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-02@21:23:51 GMT

رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۴۴۸۵

صراط:

با حکم آیت الله رئیسی حجت الاسلام درویشان مدیر کل سازمان بازرسی خراسان رضوی به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد.

نگاهی به سوابق رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور

حجت‌الاسلام حسن درویشیان در سال 1339 در رفسنجان متولد شد.
وی سال‌ها در حوزه‌های علمیه قم و مشهد مشغول به تحصیل بوده و در این راه از محضر اساتید برجسته‌ای همچون حضرات آیات مرحوم علی اشتهاردی، مرحوم محمدتقی فلسفی، جوادی آملی، سیدحسن مرتضوی و حسینی بوشهری بهره جسته و بیش از 6 سال نیز در سطح خارج فقه و اصول تحصیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام درویشیان در کنار تحصیلات حوزوی دارای کارشناسی‌ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی و دکترای تخصصی فقه و مبانی حقوق اسلامی (در مرحله دفاع رساله) می‌باشد.
تدریس در دوره‌های کارآموزان قضایی در کرمان و دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه در مشهد از دیگر سوابق علمی وی می‌باشد. حجت‌الاسلام درویشیان که در بهمن‌ماه 1360 وارد قوه قضاییه شد، یکی از قضات باسابقه، متدیّن و انقلابی است که طی حدود 19 سال حضور خود در سازمان بازرسی کل کشور، مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشته است که بیانگر اشراف کامل وی بر مأموریت‌های این سازمان می‌باشد.

اهم سوابق حجت‌الاسلام درویشیان بدین شرح است:
ـ دادستان انقلاب اسلامی ارتش در استان کرمان
ـ مدیرکل بازرسی استان‌های کرمان، یزد و خراسان (ایفای نقش محوری در تأسیس ادارات کل بازرسی استان‌های یزد، خراسان جنوبی و شمالی)
ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور
ـ رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور (شامل استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان) و بازرس کل خراسان رضوی از سال 87 تاکنون
ـ رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان خراسان رضوی از ابتدای تأسیس تاکنون

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان