Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@03:42:32 GMT

واکنش شاه عربستان به حمله علیه آرامکو

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۴۵۶۳

واکنش شاه عربستان به حمله علیه آرامکو

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان (واس ) سلمان امروز ( سه شنبه ) در جلسه شورای وزیران این کشور  ادعا کرد که حملات تلافی جویانه به تاسیسات نفتی آرامکو نه تنها عربستان سعودی بلکه اقتصاد جهانی را تهدید می کند.

سلمان سپس در موضعی متناقض گفت، عربستان سعودی توان دفاع از خاک و تأسیسات خود در برابر هر گونه تهاجمی، از هر جایی که باشد را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشتر و در چند نوبت اعلام کرده بود که در صورت عدم حمایت آمریکا کشورهایی مانند عربستان توان بقا بیش از دو هفته را نخواهند داشت.

مقامات سعودی در حالی تهدید به مقابله با این حملات کرده که سامانه پدافند هوایی پیشرفته عربستان تاکنون از ره گیری موشک ها و پهپادهای یمنی عاجز بوده اند.

در همین راستا، شورای وزیران سعودی نیز در پایان جلسه و با صدور بیانیه ای، بدون اشاره به حملات چندساله جنگنده های ائتلاف عربی به یمن و ویرانی این کشور، تاکید کرد که هدف از این حمله بی سابقه ایجاد اختلال در مسیر انتقال انرژی جهانی است.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستاه به طور موقت مختل شده است.

نیروهای انصار الله روز گذشته (دوشنبه) همچنین عربستان و نیز امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرده اند.

در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و شاخص بورس عربستان بیش از ۲ درصد کاهش داشت.

310311

کد خبر 1300587

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سلمان بن عبدالعزیز آل سعود عربستان آرامکو باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم عربستان آرامکو دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال ایران و آمریکا حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد