Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، آموزش‌های پیش از ازدواج را که ورزش و جوانان با همکاری آموزش و پرورش انجام داده است را بسیار ارزشمند خواند و گفت: باید سعی شود آموزش‌ها اغلب در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار صورت پذیرد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علیار راستگو عصر امروز در هشتادمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، عملکرد دولت را در حمایت از سازمان‌های مردم نهاد قابل تقدیر خواند و اظهارداشت: قبل از دولت یازدهم 308 سازمان مردم نهاد در استان وجود داشت که در حال حاضر به 800 مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رویکرد دولت را حمایت هر چه بیشتر از سازمان‌های مردم نهاد دانست و خاطرنشان کرد: سیاست‌های دولت بر این است که، امورات خود را با مشارکت دهی مردم پیش ببرد.

470 سازمان مردم نهاد در استان همدان فعالیت می‌کنندمشکلات سازمان‌های مردم نهاد کردستان به رئیس‌جمهور منعکس می‌شودیزد | نظام رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد در کشور اجرا می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی،  با تقدیر از فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در هفته ازدواج، گفت: اجرای 469 برنامه در طول هفته ازدواج، نشانگر همت بالای این اداره کل در انجام هر چه بهتر وظایف خود، به خصوص بحث ازدواج جوانان دارد.

وی آموزش‌های پیش از ازدواج را که اداره کل ورزش و جوانان استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان انجام داده است را بسیار ارزشمند خواند و عنوان کرد: باید سعی شود آموزش‌ها اغلب در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار صورت پذیرد.

راستگو، با تاکید بر این که، توانمندی ظرفیت آموزشی باید در مناطق حاشیه نشین شهر تمرکز پیدا کند، تصریح کرد: اقشار دیگر جامعه شاید از امکانات مالی و... برای دسترسی به این گونه آموزش‌ها برخوردار باشند، اما اقشار کم برخوردار چنین نیستند.

وی با بیان این که، 4 دفتر تسهیل گری در سطح شهر 6 محله هدف تبریز را تحت پوشش قرار داده‌اند، افزود: اداراه کل ورزش و جوانان استان و دیگر سازمان‌ها می‌توانند با بررسی دقیق‌تر محلات، برنامه‌های خود را در مکان‌هایی مناسب برگزار کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، بحث‌های  مدیریت زباله و زباله گردی را از دغدغه‌های کارگروه اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی خواند و گفت: برخی از جوانان طرح‌هایی در خصوص بازیافت زباله  دارند که در قالب سازمان‌های مردم نهاد مطرح می‌کنند، حمایت کرده و با کمک کارشناسان مربوطه، آن را پیاده سازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه، با نگاه کارشناسی می‌توان هزینه‌های مدیریت و بازیافت زباله را که از سوی برخی سازمان‌های مردم نهاد مطرح می‌شود را می‌توان تا سطح زیادی کاهش داد، گفت: شفافیت مالی از مزایای برخی سازمان‌های مردم نهاد است که توسط جوانان اداره می‌شود، چنان که باعث جلب اعتماد عمومی می‌شود و بازخوردهای بهتر را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ ع

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است

محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام اظهار کرد: مولفه اصلی قدرت و اقتدار نظام اسلامی مردم هستند که در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها به ویژه در حوزه مدیریت بحران پای کار هستند.

وی با بیان اینکه تلاش و مدیریت همه دست اندرکاران استان برای مدیریت بحران در ۲ سال اخیر شایسته قدردانی است، ابراز کرد: برخی افراد متاسفانه زباله‌ها و نخاله‌ها را در مسیر گذرگاه‌های آبی و مسیل‌ها رها می‌کنند و همین مسأله موجب بروز برخی مشکلات در هنگام بارش‌های شدید در سطح کشور می‌شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کسانی که اقدام به رهاسازی نخاله در حاشیه شهر‌ها می‌کنند در واقع مثابه نادیده گرفتن حقوق شهروندی است، افزود: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در کشور برای پاکسازی مسیل‌ها و جمع آوری نخاله‌ها هزینه شده است که در صورت رعایت قانون از سوی برخی افراد، این هزینه‌ها در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات ناشی از سیل کاهش خواهد یافت.

نامی با بیان اینکه کار مردمی در حوزه مدیریت بحران بسیار ضروری است و به کاهش مخاطرات در حوادث غیرمترقبه کمک شایانی خواهد کرد، یادآور شد: قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده که بتوان در راستای فرهنگ سازی، کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۳ بر استفاده صنایع از پساب تاکید شده است، گفت: صنایع کشور در راستای حفظ منابع آبی بایستی به سمت استفاده از پساب و تصفیه فاضلاب برای استفاده مجدد حرکت کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم توسعه فضای سبز در کشور بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کاشت درخت و نهال، ابراز کرد: نگهداری و توسعه فضای سبز در کشور باید فرهنگ سازی شود که این امر می‌تواند برای آینده کشور بسیار موثری و سازنده باشد.

نامی با اشاره به اینکه آبخیزداری در سطوح بالا و آبخوان داری در پایین دست نیز در حوزه مدیریت منابع آبی بسیار مهم است، گفت: احداث سد‌های زیرزمینی در مناطق خشک و نیمه خشک در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و از وجود و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه حفاظت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی در کشور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به هدایت زیست محیطی و آمایش سرزمین در حوزه مدیریت بحران در استان گفت: پیوند مدیریتی بسیار خوب در استان وجود دارد که این موضوع در مدیریت بحران و حوادث بسیار ارزشمند است که فصلی مفید و پرفایده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: لازم است که نقشه دیجیتالی شهر ایلام تدوین شود که لایه‌های مکان محور در معرض خطر از نظر سیلاب در مسیر مسیل‌ها مشخص باشد تا بتوان بر اساس شیب در راستای ساماندهی این مسیل‌ها و مسیر رودخانه‌ها اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام