Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی عصر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه یکی از مصوبه‌های این نشست، پیگیری اجرای بندهای مهم و مصوبات مهم نشست قبلی است، اظهار داشت: مصوبات نشست گذشته، در مورد شناسایی زمین های با کاربری آموزشی و اختصاص آن به ساخت مدرسه، معطل مانده و تا یک هفته دیگر باید تکلیف واگذاری و تملک زمین ها برای ساخت مدرسه تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهمیت آموزش و پرورش، در نداشته های استان نمایان است، وقتی کشاورزی ما بهره وری لازم را ندارد، روستایی ما با وجود نرخ بالای مشارکت اقتصادی، درآمد مناسبی ندارد نشان از ضعف در سواد روستاییان و بهره برداران بخش کشاورزی است.

شجاعی گفت: نرخ بی‌سوادی در میان زنان روستایی ما بالا است، اشتغال زنان بویژه زنان روستایی ما باید بیشتر مورد توجه باشد و تحصیل دختران روستایی در دانشگاه ها از میانگین کشوری بسیار فاصله دارد، البته در این سه زمینه، طرح آماده شده و قرار است تا ۲ سال آینده، وضعیت بهبود یابد و دست کم به میانگین کشوری برسیم.

وی با اشاره به اجرایی نشدن مصوبات نشست پیشین شورای آموزش و پرورش استان گفت: در حالی از اهمیت آموزش و پرورش سخن می گوییم که این شورا اینگونه به شوخی گرفته شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر لزوم توسعه مدارس غیردولتی در استان تصریح کرد: هر کاری می توان باید برای تقویت و توسعه مدارس غیردولتی انجام داد و هیچ اشکالی هم ندارد که کمک بلاعوض در این باره به بخش خصوصی داده شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی استان ها، سهم مدارس غیردولتی از خدمت به دانش آموزان بیش از ۵۰ درصد است، گفت: در این استان شمار دانش آموزانی که در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند بسیار کم است.

شجاعی با تاکید بر لزوم توجه به پرورش فرزندان در سن کودکی، گفت: آموزش و پرورش باید بخش بسیار زیادی از بودجه پرورشی و تربیتی را به حوزه ابتدایی اختصاص دهد زیرا کار در سن کودکی، نتیجه بخش است و در سن بزرگ تر، نتیجه دلخواه حاصل نمی شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به پیگیری چندساله برای بازگرداندن دو فضای آموزشی دانشکده دارالفنون به آموزش و پرورش، خواستار تعیین تکلیف این ۲ فضا در دو روز آینده شد.

در خراسان شمالی ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه زیر نظر ۱۵ هزار فرهنگی، تحصیل می کنند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سال تحصیلی جدید خراسان شمالی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمید شیرازیانی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید عرب اظهار کرد: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی می‌شود، این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است.

وی افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که ضرورت دارد کارشناسان ما برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ بعضی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی دیگر نیاز به تعویض رادیاتور دارند.

شیرازیانی اضافه کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود.

در ادامه مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با اشاره به کلیات طرح، تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از این نهادها با تأمین بخشی از هزینه‌ها، بعضی با تأمین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، بعضی با کمک در اجرا و عملیاتی کردن طرح و بعضی نیز با معرفی و شناسایی مدارس، نقش خود را ایفا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیران مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اشاره کرد.

قمری گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از اهداف طرح شهید عرب است.

به گزارش ایمنا، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

کد خبر 747856

دیگر خبرها

  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • مصوبات شورای مسکن در شهرجدید مهستان، گره نهضت ملی مسکن در این شهر را باز کرد
  • مصوبات شورای ترافیک کنگان عملیاتی شود
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟