Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:33:59 GMT

۵۵ درصد اهداکنندگان در خراسان رضوی مستمر خون می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۹۹۳۲

۵۵ درصد اهداکنندگان در خراسان رضوی مستمر خون می‌دهند

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اهدا کنندگان مستمر به داوطلبانی گفته می شود که هر سال دستکم ۲ تا سه نوبت خون خود را اهدا می کنند.

دکتر حمید رضا اسلامی افزود: افزایش شاخص اهدا کنندگان مستمر یکی از برنامه های انتقال خون در کشور است چرا که خون این نوع اهدا کنندگان از نظر سلامت تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اکنون خون مورد نیاز ۵۹ بیمارستان در خراسان رضوی  توسط انتقال خون این استان تامین می شود.

وی گفت: در پنج ماه ابتدای امسال بیش از ۶۱ هزار کیسه خون از اهدا کنندگان در خراسان رضوی دریافت شده است که ۳۹ هزار کیسه خون از این تعداد مربوط به شهر مشهد می باشد.

اسلامی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی و مستمر است افزود: طرح نذر خون از ۱۰ شهریور ماه امسال همزمان با ماه محرم در استان خراسان رضوی آغاز شد و تا اربعین حسینی ادامه دارد که در اجرای این طرح داوطلبان اهدای خون می توانند با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در نجات جان بیماران شرکت کنند.

وی اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال تعداد اهدا کنندگان خون در مشهد ۱۶ درصد افزایش داشت اما اکنون مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های اهدای خون نسبت به ایام یاد شده کاهش چشمگیری یافته و بیماران چشم انتظار دریافت خون هستند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی سومین استان تولید کننده خون در کشور پس از استان های تهران و فارس است.
۱۱ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد پایگاه‌های امام رضا (ع)، امید، شهید کریمی، ثامن، میلاد و مهر در مشهد و پنج پایگاه دیگر در شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد استقرار دارند.
شهرستان های تربت جام، خواف، درگز و کاشمر نیز دارای مراکز خونگیری هستند.

۳۰۲۷/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد اهدای خون خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد

عباس رسولی  گفت: ۹ هزار و ۵۵۲ نفر از مجموع شرکت کنندگان در این مرحله از آزمون سراسری در استان زنجان را خانم ها و ۶ هزار و ۱۴۵ نفر را آقایان تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده کنکور سراسری نوبت اول امسال استان زنجان در ۶ حوزه شامل شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، طارم و ماهنشان برگزار می شود.

رسولی با بیان اینکه صبح امروز پنجشنبه گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی در نوبت صبح و گروه های آموزشی زبان و هنر در نوبت بعدازظهر آزمون خواهند داد، اظهار داشت: گروه آموزشی علوم تجربی نیز با بیشترین شرکت کننده صبح جمعه در این آزمون شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به نسبت شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون، گفت: در مجموع ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این آزمون ها خانم ها و ۴۰ درصد آقایان هستند.

رسولی افزود:‌ در گروه های آموزشی ریاضی فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان نسبت شرکت کنندگان ۵۰ درصد به ۵۰ درصد است و در گروه علوم تجربی نیز تعداد شرکت کنندگان خانم بیشتر از آقایان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه زنجان و دانشگاه پیام نور ۲ حوزه آزمون سراسری در شهر زنجان است، خاطرنشان کرد: هم اکنون سه هزار و ۱۲۲ داوطلب در دانشگاه زنجان در گروه آموزشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی مشغول به آزمون هستند و بعدازظهر نیز یک هزار و ۸۲ نفر در این دانشگاه در گروه هنر و زبان آزمون خواهند داد.

رسولی شمار داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول آزمون سراسری امسال در گروه علوم تجربی در دانشگاه زنجان را سه هزار و ۲۴۲ نفر ذکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند