Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:09:30 GMT

کنترل بازار مصرف مواد مخدر در لرستان ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۲۰۴

کنترل بازار مصرف مواد مخدر در لرستان ضروری است

به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز چهارشنبه در نشست شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: پدیده شوم مواد مخدر یک پدیده جهانی است و در کشور با شکل گیری انقلاب چند درجه بیشتر از دیگر کشورها پرداخته شده است.

وی گفت: سوداگران مرگ به بشریت فکر نمی کنند و به دنبال منافع خود هستند همچنین استکبار جهانی و سرویس های جاسوسی بیگانه دخیل بوده و به سوداگران به ورود مواد به ایران کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از هر راهی که می خواستند به کشور ضربه بزنند با شکست مواجه شده و به دنبال درگیر کردن جوانان با مواد مخدر هستند.

وی افزود: مقابله و مبارزه با مواد مخدر یک اصل می باشد و در حال انجام بوده و شهدای بسیاری در این راه تقدیم شده و این مبارزه باشدت نسبت به گذشته ادامه دارد.

ثمینی گفت: باید خریداران مواد را کاهش دهیم و در بحث درمان هزینه های بسیاری انجام شده است.

وی ادامه داد: معتادین چهره شهرها را برهم زده و مزاحمت هایی را برای مردم ایجاد می کنند، هزینه های بالایی برای نگهداری آنها انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان اضافه کرد: باید تمام تلاش خود را در پیشگیری جامعه به مواد مخدر در حوزه های مختلف انجام دهیم همچنین اگر هزینه هایی در راستای پیشگیری باید صورت گیرد و هزینه های درمان نیز کاهش می یابد.

ثمینی بیان کرد: از ابتلای جامعه به مواد مخدر جلوگیری کرد و در این راستا باید آگاه رسانی، آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف شهرداری ها نقاط آسیب را شناسایی و خانه های فرهنگ را افزایش دهند و از توانایی های دستگاه های متولی استفاده کرد.

وی افزود: در این خانه های فرهنگ که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری داشته باشد باید آموزش مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بازار مصرف مواد مخدر را باید در لرستان کنترل و کاهش دهیم چراکه حوزه مقابله توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی درحال انجام است.

ثمینی گفت: تمامی دستگاه ها و نهادها مکلف به همکاری با شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در لرستان هستند همچنین مدیران دستگاه باید شخصا در این نشست شرکت کنند همچنین هیچکس حق ندارد مخالف تصمیم ستاد عمل کند.

ثمینی بیان کرد: ضربه زدن به اموال قاچاقچیان دیگران را مجبور می کند که در این حوزه ورود پیدا نکنند.

وی اضافه کرد: ساماندهی معتادین متجاهری که به بیماری های عفونی و سایر بیماری ها مبتلا هستند باید در دستور کار قرار گیرد و از ضروریات می باشد چراکه ممکن است مزاحمت هایی را برای افراد جامعه بوجود می آورند.

وی بیان کرد: در بخش شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر این خطر باید همچنان تازگی داشته باشد چراکه هیچ خانواده ای مصون نیست و باید در این راستا جدی برخورد کنیم.

وی افزود: باید فضای فرهنگی را به گونه ای فراهم کنیم که این آسیب رخ ندهد.

۳۲۱۰/۷۲۷۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی استانداری لرستان مبارزه با موادمخدر لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۷۶ کیلو تریاک و حشیش از یک منزل مسکونی و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات ماموران انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگهداری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و در عملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و دو عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 747695

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز