Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@00:17:22 GMT

شیوع اختلال افسردگی در زنان ۲ برابر مردان است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۹۵۱

‌پزشک متخصص اعصاب و روان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شیوع اختلال افسردگی در زنان ۲ برابر مردان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم صفایی در گفت و گو با ایسنا، افزود: افسردگی در زنان به دلیل تفاوت های هورمونی، تأثیرات زایمان، فشارهای اجتماعی و... بیش از مردان است.

  وی با بیان این که افسردگی اساسی در بین اختلالات روانپزشکی بالاترین شیوع را دارد، افزود: متوسط سن شروع افسردگی حدود ۴۰ سالگی است و این اختلال در نواحی روستایی بیش از شهری شیوع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی تصریح کرد: اختلالات اضطرابی، وسواس ها، وابستگی به الکل و سوء مصرف مواد همراهی زیادی با افسردگی دارد.   صفایی به تأثیر ژنتیک در این اختلال اشاره و اظهارکرد: اگر یکی از والدین مبتلا به افسردگی باشد، احتمال ۱۰ تا ۲۵ درصد این اختلال در فرزند بروز می کند و اگر هر دو والد مبتلا به افسردگی باشند، این میزان به ۲ برابر افزایش می یابد.   وی خاطرنشان کرد: خلق افسرده در بیشتر اوقات، احساس کاهش علاقه مندی به انجام‌ کارها، کاهش چشمگیر وزن بدون رژیم غذایی و یا افزایش وزن و اشتها، کم خوابی یا پرخوابی، احساس خستگی یا از دست دادن انرژی، احساس گناه مفرط، سراسیمگی یا کند شدن در کارهای روزمره از علایم و نشانه های افسردگی به شمار می رود که وجود پنج علامت به مدت دو هفته در تشخیص افسردگی دارای اهمیت است.     انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند

طبق آمار ثبت احوال کشور از تعداد فوتی‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، مردان بیشتر از زنان فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است