Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@01:02:16 GMT

لیست عربی مشترک: قدرت سوم ما هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۰۹۷۸

لیست عربی مشترک: قدرت سوم ما هستیم

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، نتایج نظرسنجی‌های میدانی که از سوی شبکه‌های اسرائیلی منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند امکان دستیابی "لیست مشترک" به ۱۵ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی وجود دارد.

ایمن عوده، رئیس لیست مشترک درباره نتایج نظرسنجی‌ها گفت، مساله مهم این است که مردم عرب علیه نتانیاهو هستند؛ همان طرفی هستند نتانیاهو را ناکام گذاشته و تبدیل به سومین قدرت در پارلمان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از همان ابتدا تاکید کردیم که پاسخ ما به تحریکات جهت دار و نژادپرستانه نتانیاهو در صندوق‌های رای خواهد بود و این اتفاق هم افتاد.

عوده تاکید کرد: ما با آرای خود مانع از تشکیل دولت از سوی نتانیاهو شدیم و به دوره او خاتمه دادیم و بر معامله قرن پیروز شدیم.

رئیس لیست مشترک عربی، نتانیاهو را به دروغگویی و تحریک علیه عرب‌ها در جریان کمپین انتخابات پارلمانی متهم کرد.

عوده در فیلم ویدئویی که آن را در شبکه‌های مجازی منتشر کرد، گفت: نتانیاهو دروغگو بوده و علیه ما تحریک می‌کند. او به یهودی‌ها می‌گوید: (برای رأی دادن) هجوم بیاورید، چرا که عرب‌ها بسیار رأی می‌دهند.

وی افزود: ما با نخست وزیری روبرو هستیم که علیه ما تحریک می‌کند و دروغ می‌گوید.

عوده در این فیلم از عرب‌های ساکن اراضی اشغالی خواسته تا رای دهند. وی همچنین از شرایط بد اقتصادی عرب‌ها صحبت کرد و گفت: آنها ما را مجبور می‌کنند که شهروند درجه دو باشیم و ما باید با این واقعیت مخالفت کنیم.

امطانس شحاده، رئیس لیست تجمع ملی دموکراسی و نامزد دوم لیست مشترک نیز گفت، نتایج نظرسنجی‌ها نشان دادند که قدرت راست‌گراها کاهش یافته و حزب "عوتسما یهودیت" کاهانی نتوانسته میزان تعیین کننده احزاب راست‌گرا را به دست آورد و این یعنی پایان دوره نخست‌وزیری نتانیاهو.

انتخابات کنست روز سه شنبه برگزار شد و رقابت میان نخست وزیر و بنی گانتس، رئیس ستاد کل ارتش وی نزدیک است.

310 310

کد خبر 1300789

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل انتخابات اسرائیل عربستان آرامکو ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم دونالد ترامپ بازیگران سینما و تلویزیون ایران استان لرستان ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در این پیام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت