Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@12:57:01 GMT

فرانسه کارشناس به عربستان اعزام می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۱۴۷۴

فرانسه کارشناس به عربستان اعزام می‌کند

به گزارش رسانه های غربی از دیپلمات ها، رئیس‌جمهوری فرانسه نگران است که حملات پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان، بر تمهیدات دیپلماتیک پاریس برای رفع بحران بین ایران و آمریکا لطمه بزند.

به گزارش این رسانه ها، این منابع یادآور شدند که فرانسه در حالی که دیپلماسی کاهش تنش در منطقه خلیج فارس را دنبال می کند، در تلاش است منشاء حملات پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان را شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مکالمه تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، رئیس جمهوری فرانسه آمادگی کشورش را برای مشارکت با کارشناسان بین المللی که درباره منشاء این حملات تحقیق می کنند اعلام کرد.

در همین حال، وزارت دفاع عربستان اعلام کرده که امروز کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کند تا در باره شواهد ادعایی این کشور در خصوص دخالت ایران در حملات به آرامکو گزارش دهد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته اعلام کرد: فرانسه مدرکی در مورد مبداء پرواز پهپادها به سوی عربستان ندارد.

 


«ژان ایو لودریان»روز سه‌شنبه اعلام کرد که پاریس هیچ مدرکی مبنی بر اینکه منشاء پهپادهای مورد استفاده در حمله به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان، از کجا بودند، در اختیار ندارد.

به گزارش رسانه های غربی، وی درجمع خبرنگاران درقاهره گفت: فرانسه مدرکی درباره مکان پرواز پهپادها ندارد.ما نمی دانیم که آیا کسی شواهدی در این مورد در اختیار دارد یا خیر؟
جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تأسیسات نفتی ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

نیروهای انصار الله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.

 


در پی هدف قرار گرفتن تأسیسات نفتی عربستان، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از دو درصد کاهش یافت.

از سویی، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در گفت وگوی تلفنی، بر جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه پس از حملات به تأسیسات نفتی عربستان تأکید کردند.

جانسون و مرکل همچنین درخصوص ضرورت همکاری با یکدیگر در کنار سایر شرکای بین المللی برای پاسخ مشترک به این حادثه توافق داشتند.

310311 کد خبر 1300805

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد بن سلمان خاورمیانه ایران آرامکو عربستان آرامکو ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم دونالد ترامپ بازیگران سینما و تلویزیون ایران ایران و آمریکا سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، با اشاره به اعزام اولین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت ماه سال جاری عملیات اعزام زائران حج عمره از سر گرفته شد که پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت ماه عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته تمام پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و بیش از ۵ هزار زائر عمره و خدمه، از طریق فرودگاه‌های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

سردار بنی اسدی فر در خصوص داروهای ممنوعه در کشور عربستان، گفت: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع استکه شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است و زائران مراقب این مسأله باشند.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: همکاران من در فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت تلقی کرده و متقاضی خدمت به زائرین خانه خدا در این ایام است.

کد خبر 6087850

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴