Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: ما در فضایی قرار داریم که دشمن خلع سلاح شده و تنها سلاح در دست او ایجاد  ناامیدی و جنگ روانی در جامعه ماست. ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگا‌ه‌ها، در نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد که صبح امروز ( چهارشنبه 27 شهریور) در سالن اجتماعات کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد طی سخنانی گفت: علی رغم جو سازی که در برخی رسانه‌ها نسبت به بی توجهی مردم به ارزشهای اخلاقی دیده می‌شود و علی رغم گرایش‌های فرهنگی و قومیتی که در کشور وجود دارد  توجه به مفاهیم عاشورای حسینی در سراسر کشور ملموس و شورانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهرانچی: نگاه غلط به دانشگاه موجب کاهش جمعیت دانشجویان شده است

وی افزود: آنچه که برای فعالان دانشگاهی الگو بخش بود این بود که دانشگاه های بزرگ کشور در راستای ترویج مبانی ارزشمند ائمه معصومین قرار داشتند و دانشگاه ها تبدیل به مراکز معنوی برای برگزاری مراسمات مذهبی شده‌اند.

رستمی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی گفت: ما مناسبت مبارک اربعین را داریم و سال به سال این مراسم ارزش بیشتری را در جامعه ما ایجاد می‌کند. با توجه به کاهش هزینه‌های سفر به اربعین انتظار می‌رود که استقبال از این مراسم بیشتر و پرشور تر شود. همین مسئله مسئولیت مدیران فرهنگی دانشگاه را سنگین تر می‌کند.  

وی تاکید کرد: ما در فضایی قرار داریم که دشمن خلع سلاح شده و تنها سلاح در دست او ایجاد  ناامیدی و جنگ روانی در جامعه ماست. اظهار نظرات متناقض رئیس جمهور آمریکا نشان دهنده افول هژمونی آمریکا در دنیا است. امروز بخش‌های مختلف بین المللی  شاهد حاکم شدن نظم جدید منطقه‌ای از سوی ایران است. 

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه خاطرنشان کرد: عده‌ای زمانی از اینکه دنیای اتکا به قدرت موشکی تمام شده سخن گفتند و عده‌ای دیگر از مذاکره با آمریکا گفتند ولی مردم امروز به این باور رسیده اند که تنها راه موفقیت ما مقاومت در برابر دشمن و شکوفایی ظرفیت‌های گسترده داخلی است. ارتباط با بدنه دانشجویان یکی از وظایف معاونین فرهنگی در راستای تبیین این راهبرد برای جوانان است. 

وی گفت: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب به عنوان نقشه راه چهل سال آینده در دست ماست جایی که باید با اقدامات خود کاری کند که مبانی اصلی این بیانیه مورد غفلت قرار نگیرد مجموعه فرهنگی دانشگاه ها است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف بخش‌های فرهنگی دانشگاه، کنترل و ستیز معقولانه و مدبرانه با گروههایی که به شکل هدفمند در حال تخریب بنیان فضای های اخلاقی جامعه هستند،  است. 

وی افزود: نظام مشاوره مستمر و هدفمند دانشگاه و برگزاری نشست‌های هم اندیشی در حوزه اخلاقی برای اساتید از دیگر وظایف مسئولان فرهنگی دانشگاه ها است که با توجه به نوع نگاه دانشجویان به اساتید می تواند نقش مهمی در تربیت اخلاقی دانشجویان داشته باشد.

انتهای پیام/

R1381/P/S1,1412/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نهاد رهبری دانشگاه‌ها حجت الاسلام مصطفی رستمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاد رهبری دانشگاه ها نهاد رهبری دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام دین باید در اجتماع جاری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی در خطبه‌های نماز جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه ۱۷ شوال سالروز جنگ احزاب یا غزوه خندق است، گفت: طبق نقل تاریخی، ۱۰ هزار نفر به همراه ۶ هزار شتر و اسلحه خواستند مقابل پیامبر بایستند تا اثری از اسلام باقی نمانَد و در مقابل تعداد کمی از مسلمانان (سه هزار نفر) روبروی آنها ایستادند اما نتیجه جنگ، به نفع مسلمانان و اموال تجاری فراوانی نصیب آنها شد.

وی مطرح کرد: دهم اردیبهشت سالروز آغاز عملیات بیت المقدس است؛ در این عملیات بیش از هشت لشکر و ۵۰ تیپ از دشمن حضور داشتند اما رزمندگان ما با تعداد کمتری موجب آزادسازی خرمشهر، هویزه و جاده اهواز شدند. روز ملی خلیج فارس نیز که به دلیل اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز به این عنوان نامگذاری شد، عنایت دیگری از خدا برای تمامیت ارضی بود. هر جا برای خدا قیام کنید او، حافظ و مراقب است.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری بیان کرد: دشمن با خباثت، اسلام را مورد هدف قرار می‌دهد و در همین راستا متفکران انقلاب اسلامی را شناسایی و ترور کرد که آیت‌الله مطهری یکی از آنها بود. وی ایدئولوژی انقلاب را ترسیم کرد و مغز متفکر انقلاب بود که به دست دشمن به شهادت رسید و سالروز شهادت او به نام روز معلم نام گرفت.

حجت‌الاسلام دربانی عنوان کرد: هفته پیش‌رو، آغاز فتح اندلس به عنوان یک جریان مهم تاریخی توسط مسلمانان است. مسلمانان هشت قرن در اندلس حکومت کردند و دانشمندان بزرگ اندلسی پدید آمدند، اما دشمن برای بازپس‌گیری اندلس، با ایجاد بی‌بندوباری و هرزگی جوانان اندلسی و جنگ‌های ملوک الطوایفی، اسلام را تضعیف و مسلمان‌ها را بیرون کرد و اکنون همین کار را با کشورهای مسلمان می‌کند.

وی در رابطه با موضوع عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: حجاب مسئله اصلی نیست، دروازه ورود بی‌بند و باری است. دشمن به بی‌حجابی قناعت نخواهد کرد و آرام آرام اقدام به دین‌زدایی کامل خواهد کرد. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید احکام دین در اجتماع جاری شود اما برخی مسؤولان هنوز توجیه نیستند.

امام جمعه چهارباغ ضمن قدردانی از اجرای طرح نور نیروی انتظامی متذکر شد: چرا دستگاه‌های اجرایی از این طرح حمایت نمی‌کنند؟ چرا مسائل فرهنگی حجاب پیگیری نمی‌شود؟ نیروی انتظامی یکی از ده‌ها اقدام شایسته حجاب را به تنهایی انجام می‌دهد، امور تکمیل کننده آن کجاست؟ چرا اصناف و ادارات به طور جدی ورود نمی‌کنند؟ حجاب، مسئله مهمی است.

حجت الاسلام دربانی ضمن انتقاد از بازیگران و بازیکنانی که رسماً دین را به سخره گرفته‌اند، اظهار کرد: بازیکن تیم فوتبال، هوادار بی‌حجاب را در آغوش می‌گیرد و هوادار دیگری از جنس مذکر را که به او نزدیک می‌شود با کوبیدن بر سینه‌اش رد می‌کند؛ این‌ها مایه فساد و عامل تخریب جوانان ما هستند.

وی با اشاره به روز شوراها و با بیان اینکه نقش مهم شوراها برنامه‌ریزی، نظارت و تسریع امور و خدمت به مردم است، آنها نباید دچار حاشیه شوند و لازم است به وظیفه خود عمل کنند، کارگران را موجب آبادی و سرافرازی و قدرت این کشور دانست و تاکید کرد: کارگران قشر ضعیفی هستند که نادیده گرفته می‌شوند اما خلق پول و ثروت می‌کنند. طی مراسمی از کارگران نمونه تجلیل خواهیم کرد.

کد خبر 6089240

دیگر خبرها

  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه