Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: مراسم پیاده روی اربعین همه ساله با شور و شوق خاصی برگزار می شود و میلیون ها نفر از سراسر جهان با حضور در این مراسم معنوی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می دهند.

رفته رفته که به اربعین حسینی نزدیک می شویم رهروان طریق عشق در ایران اسلامی نیز از استان های مختلف کشور خود را به مرزهای عراق می رسانند تا با پیوستن به عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا مراسم این ایام را به نحو شایسته ای برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همدان به عنوان پس کرانه و بارانداز زوار اربعین استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، گلستان و مازندران انتخاب شده است در این میان همدان با قرار گرفتن در مسیر عبور زائران حسینی جایگاه مهمی از آن خودکرده و امسال استان نیز به عنوان پس کرانه و بارانداز زوار اربعین استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، گلستان و مازندران انتخاب شده است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته زوار این استان‌ها پس از برگزاری مراسم اربعین به همدان می آیند و جابه‌جایی آن‌ها از همدان به استان‌هایشان انجام می شود که انجام موفق این برنامه ریزی نیازمند زیرساخت‌های مدون است.

برنامه ریزی ها باید به نحوی باشد که مجموعه ها هماهنگی، هم‌فکری و همکاری لازم را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم پیاده روی اربعین حسینی داشته باشند و در کنار مردم برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی وارد عمل شوند.

گذشته از این بخش باید زیرساخت های لازم برای میزبانی از زائران حسینی فراهم شود که در همین خصوص چندین نشست و جلسه در استان همدان برگزار شده و بر آمادگی هر چه بیشتر دستگاه های مسئول تاکید شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در همین خصوص با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی در همدان به اجرای طرح هاپ اشاره کرد و گفت: این طرح به نوعی است که ۳ استان به عنوان بارانداز زوار اربعین انتخاب شده‌اند که در این راستا استان همدان به عنوان بارانداز زوار اربعین استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، گلستان و مازندران انتخاب شده است.

ضرورت پیش بینی اتوبوس ها برای جابجایی زائران

محمودرضا عراقی با بیان اینکه مسافران این استان ها طی یک هفته در استان همدان تخلیه می‌شوند و باید آن‌ها را به سمت استان‌هایشان راهی کرد بر ضرورت پیش بینی اتوبوس ها برای جابجایی زائران تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به لحاظ زیرساختی اقداماتی انجام شود، افزود: پیش بینی تامین زیرساخت‌ها در مرز از چندماه قبل آغاز شده و باید در درون استان همدان نیز اقدامات لازم انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تیم اورژانس همدان در مرزهای کشور مستقر خواهد شد، گفت: تاکنون درخواست استقرار تیم ها اعلام نشده اما به احتمال زیاد از دهم مهر ماه به بعد رفته رفته تیم ها در مرز مستقر می شوند.

اکیپ های سیار اورژانس در موکب های برپا شده در استان همدان مستقر خواهند شد حبیب معصومی با بیان اینکه تا کنون مشخص نشده که اکیپ استان همدان در مرز مهران مستقر خواهد بود یا در مرز خسروی مستقر می شود، گفت: اکیپ های سیار اورژانس در موکب های برپا شده در استان همدان نیز مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه هنوز لیست موکب ها در اختیار علوم پزشکی همدان قرار نگرفته است، افزود: برنامه های اصلی مشخص شده اما هنوز از سوی تهران ابلاغ نشده اما شروع برنامه های متمرکز از ۱۳ مهرماه خواهد بود.

وی گفت: آموزش اولیه مدیران موکب‌ها و مدیران کاروان‌ها، نظارت بر محیط موکب‌ها و شرایط تهیه غذا، فراهم‌سازی آمادگی در بیمارستان بعثت جهت اتفاقات احتمالی، بررسی تهدیدات زیستی و تأمین دارو از جمله مسائلی است که دانشگاه علوم پزشکی همدان در ستاد اربعین مورد توجه قرار خواهد داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ناوگان جاده ای استان همدان برای انتقال و جابجایی زائران اربعین حسینی آماده است.

زائران خراسان رضوی و شمالی، قم، گلستان و مازندران از همدان به مقصد خود منتقل می شوند مصطفی پناهنده با بیان اینکه به دلیل نزدیکی به مرز استان های همدان، کرمانشاه به اتفاق اندیمشک به عنوان استان های معین برای انتقال زائران به مقاصد خود انتخاب شده اند، گفت: زائران خراسان رضوی و شمالی، قم، گلستان و مازندران از همدان به مقصد خود منتقل می شوند.

وی گفت: در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۹ مهرماه انتقال زائران از نقطه صفر مرزی مهران به ایستگاه های پیش بینی شده در استان همدان انجام و با استفاده از ظرفیت های موجود در بخش حمل و نقل جاده ای این اقدام صورت می گیرد.

وی با اشاره به پیش بینی های انجام شده پیرامون احتمال افزایش زائران اربعین حسینی در سال جاری اضافه کرد: طرح حمل و نقل زائران تهیه شده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از ایجاد مشکل در نقل و انقال زائران مدنظر است.  

پناهنده با یادآوری اینکه اگر زائران این استان ها به عللی مجبور یا مایل به ماندن در همدان باشند آمادگی اسکان و پذیرایی وجود خواهد داشت، گفت: اقدامات لازم برای پذیرایی ساده و مختصر از زائران در محل توقف ناوگان و در پایانه های مسافری ناوگان مسافری جاده ای پیش بینی می شود.

طی ایام اربعین به احتمال زیاد تمامی سرویس ها برای انتقال زائران استفاده می شود مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تأکید بر اینکه طی ایام اربعین به احتمال زیاد تمامی سرویس ها برای انتقال زائران استفاده می شود، اظهار داشت: مردم باید طوری برنامه ریزی کنند در آن ایام از سفرهای غیرضروری خودداری شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی با مدیریت بخش خصوصی در جاده‌های استان همدان اضافه کرد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان همدان که در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارند به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند داشت.

جانمایی ۳ مکان برای تجمع ناوگان حمل و نقل مسافران

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از جانمایی ۳ مکان در همدان برای تجمع ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری ویژه زائران اربعین حسینی خبر داد.

صفر صادقی راد با اشاره به فعالیت ناوگان مسافربری استان از ۲۴ مهرماه سال جاری برای انتقال و جابجایی زائران اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به انتخاب همدان به عنوان استان معین برای بازگشت زائران اربعین حسینی ۵ استان قم، گلستان، مازندران، خراسان رضوی و خراسان شمالی مقرر شد، زیر ساخت های لازم برای این موضوع پیش بینی شود.

وی افزود: به همین منظور و با توجه به ازدیاد زائران حسینی، بازدید از محل های پیشنهادی برای جانمایی و تجمع ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری با حضور مسئولان مرتبط استان انجام و پیش بینی شد، ورودی شهر بهار، ورودی مریانج و پایانه انقلاب به عنوان سه مکان برای تجمع ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری برای نقل و انتقال زائران اربعین در نظر گرفته شود.

صادقی راد ادامه داد: این اداره کل با آماده باش کامل ناوگان مسافری در سطح استان، توان جابجایی روزانه ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ زائر اربعین را دارد.

وی یادآور شد: همچنین احداث استراحتگاه، سرویس های بهداشتی، استقرار نیروهای راهداری، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس در مکان های در نظر گرفته شده با همکاری ارگانهای مربوطه نیز پیش بینی شده است.

گفتنی است استان همدان به دلیل نزدیکی به مرز به عنوان استان معین برای انتقال زائران به مقاصد خود انتخاب شده است و بر همین اساس باید تدابیر لازم پیش بینی شود تا خاطره ای خوش از حضور زائران در همدان برای آنها به یادگار بماند..

   

کد خبر 4721772

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد عاشورا ایلام شیراز مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف اربعین 98 تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در نشست تسهیل در تردد زائران اربعین در محور‌های مواصلاتی کشور در ایلام که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیران کل ستادی و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های مرزی و معین برگزارشد با اشاره به تردد بیش از ۱۳۲هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین در مدت زمان اجرای طرح اربعین حسینی سال گذشته تصریح کرد: در این مدت ۱۵هزار زائر نیز از پایانه برکت به آذربایجان غربی توسط ناوگان حمل ونقل عمومی جابجا شدند که افزایش ۳۸درصدی را شاهد بودیم و در این خصوص چالش‌ها احصا شده که رفع آن‌ها جهت تسهیل تردد زایران ضروری است.

وی اظهار کرد: تعیین مرز برای ورود و خروج زوار در زمان ثبت نام در سامانه اربعین براساس استان محل سکونت یا تمایل شخص در جهت برنامه ریزی براساس آمار دقیق در هر دو مرز، تردد مستقیم زائرین از داخل کشور به داخل خاک عراق و کربلا توسط ناوگان مسافربری ایرانی و درصورت کمبود ناوگان ایرانی انتقال مسافران به مرز حاج عمران و سپس استفاده از اتوبوس‌های عراقی تا عتبات عالیات از پیشنهادات اداره کل درجهت حل چالش‌های مطرح شده در سال گذشته است.

دست نشان خاطر نشان کرد: تعیین مسیر اتوبوس‌ها و هدایت آنها به سکوها، قرار گیری کانکس ابطال قبض پارکینگ در محل مناسب، ارائه بلیط به ازای دریافت پاسپورت برای جلوگیری از ازدحام، نصب تابلو‌های مشخص کننده مسیر و بنر‌های راهنمایی، ارائه نرخ کرایه منصف و تهیه نرم افزار پلاک خوان از پیشنهادات اداره کل در جهت خدمات بهتر در پایانه برکت است.

دست نشان درخصوص اهم اقدامات انجام شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲ درمحور‌های منتهی به مرز تمرچین نیز افزود: لکه گیری و روکش آسفالت با اعتبار ۱۵۷میلیارد تومان و به طول ۴۵کیلومتر، اجرای خط کشی به طول ۱۰۰۰کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، اجرای روشنایی به طول ۱۰کیلومتر و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، تهیه ونصب تابلو و علایم به تعداد ۹هزارو ۷۵۰عدد و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، افزایش گیت‌های گذرنامه در محل پایانه مرزی تمرچین به تعداد ۳۸مورد، مرمت و بهسازی سالن‌های مسافربری و تجاری پایانه بااعتبار ۲میلیارد تومان، تهیه ونصب ۱۶دستگاه کولر و ۵دستگاه آب سرد کن با اعتبار ۳ونیم میلیارد تومان ازجمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲بود.

وی تصریح کرد: اورهال روشنایی محور پیرانشهر-تمرچین به طول ۵کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۱۰ میلیارد تومان، خاک برداری و خاکریزی در مسیر تمرچین به طول ۳۰هزار مترمربع با اعتبار مورد نیاز ۵میلیارد تومان، تعمیر تابلو و گاردریل به طول ۱۵۰کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان و اجرا‌ی خط کشی محور منتهی به تمرچین به طول ۱۵۰۰کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان از برنامه‌های پیش رو در اجرای طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳است.

این مقام مسئول یاد آور شد: فعال سازی اتاق پایش تصویری مستقر در پایانه مرزی تمرچین جهت بهره برداری از سامانه‌های تردد شمار و نظارت تصویری، استقرار همکاران مرکز مدیریت راه‌ها بصورت شیفت‌های ۲۴ساعته در اتاق پایش تصویری پایانه مرزی تمرچین، اخذمجوز نصب دوربین‌های نظارتی در محوطه پایانه مرزی تمرچین جهت پایش زائرین با اعتبار مورد نیاز ۱۸۰میلیارد ریال و اخذ مجوز نصب ۲سامانه ثبت تخلف در کریدور اربعین از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل برای اربعین ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد