Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات ضد و نقیض مقامات امریکایی در کنار اعلام صریح رییس جمهور این کشور در خصوص ضرورت اعلام نظر عربستان سعودی در مورد عامل حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی این کشور، نشان می‌دهد که آمریکا بدنبال انتقال توپ بازی به زمین عربستان بوده و حاضر نیست خود را درگیر بحران نظامی در منطقه نماید.

 ایسنا به نقل از نورنیوز، روز گذشته اخبار متعدد و مستمری از به‌اصطلاح شواهد به دست آمده در مورد مشارکت ایران در حمله به تاسیسات ارامکو در عربستان سعودی از سوی رسانه های آمریکایی منتشر شد که جهت گیری اصلی آن تحت تاثیر قرار دادن آرامش روانی جامعه ایران و نمایش حمایت از عربستان سعودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که شبکه خبری سی بی اس آمریکا از قول یک مقام مطلع دولتی، محل حمله انجام شده به عربستان را شمال خلیج فارس اعلام کرد، یکی از مقامات پنتاگون تصریح نمود:” کارشناسان در حال بررسی دقیق شواهد موجود در عربستان و بازرسی اطلاعات راداری از منطقه هستند”

پنس معاون رییس جمهور آمریکا نیز ضمن اعلام سفر پمپیو به عربستان اظهار داشت:” کرد که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در حال مرور شواهد حملات به تأسیسات نفتی آرامکو هستند.”

ترامپ رییس جمهور آمریکا هم در نشست خبری مشترک با ولیعهد بحرین در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه “آیا او ایران را مسئول حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان می داند گفت: “من چنین حرفی نزده‌ام و فقط گفته‌ام فکر می‌کنم می‌دانیم چه کسی بوده است”

او در پاسخ به پرسشی دیگری در مورد احتمال جنگ با ایران گفت :”به‌دنبال جنگ با هیچ‌کسی نیستیم”

اظهارات ضدو نقیض مقامات امریکایی در کنار اعلام صریح رییس جمهور این کشور در خصوص ضرورت اعلام نظر عربستان سعودی در مورد عامل حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی این کشور، نشان می دهد که آمریکا بدنبال انتقال توپ بازی به زمین عربستان بوده و حاضر نیست خود را درگیر بحران نظامی در منطقه نماید.

دولت عربستان سعودی نیز که به خوبی از انجام این عملیات از سوی یمنی ها آگاه است، امروز در بیانیه ای که پس از جلسه اضطراری هیئت دولت منتشر کرد هیچ اشاره ای به مشارکت ایران در این عملیات نکرد.

مجموعه اظهار نظرها و شواهد موجود بیانگر این واقعیت است که آمریکا صرفا به دنبال اجرای یک نمایش پیچیده و چند وجهی است که طی آن خود را از پاسخگویی نسبت به ناتوانی در شناسایی و اقدام بر علیه عملیات یمنی ها مبرا سازد و ضمن اتهام زنی وافزایش فشار روانی بر ایرانح، ژست حمایت از عربستان برای تداوم دوشیدن آنها به بهانه تامین امنیت را نیز پیش ببرد./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: مفاهیم انقلاب مانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. بنابراین انقلاب ایران همین‌گونه در حال انتشار در جهان است. 

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: وقتی امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم، بسیاری‌ تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم، اما خیر این نبود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در این رابطه که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشینید، آنها ۱۰ قدم پیش‌روی خواهند کرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته، هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده، آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان ادعاهای حقوق بشری دارند، ادامه داد: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله‌ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد. بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند، در حالی که تنها درخواست دانشجویان توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه است، اما آنها به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کردند و دانشجویان را با دستبند بردند؛ این است حقوق بشر آمریکایی؟!

خاتمی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه در حال نقش‌آفرینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند