Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@03:15:57 GMT

آغاز پویش نیکوکاری «با رنگ مهر» در البرز

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۳۷۳۳

آغاز پویش نیکوکاری «با رنگ مهر» در البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: سنت پسندیده جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها سال‌هاست که در کشور برگزار می‌شود و در این زمینه فرهنگیان مانند سایر قشرها به کمک دانش‌آموزان نیازمند می‌شتابند.
وی با اشاره به اینکه هرسال دانش‌آموزان برای حمایت ازهمنوعان دراین برنامه فرهنگی- معنوی شور و نشاط خاصی دارند، تصریح کرد: در این پویش بدون اینکه کرامت انسانی زیر سئوال برود با مشارکت و حمایت مردم زمینه خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان و فرهنگیان نیازمند از سوی این مرکز نیکوکاری فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مشارکت دانش‌آموزان، اولیا، فرهنگیان و خیرین دراین پویش با اهدا کمک‌های نقدی و غیرنقدی در واقع پیام دین‌محوری، کمک به دیگران، مهرورزی و زبان شکر گفتن از خداوند به خاطر همه نعمت‌هایی که به ما عطا کرده را در جامعه انتشارو ترویج می‌کند.
فهمیده اضافه کرد: با همراهی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز چهار هزار پاکت برای توزیع در مدارس و ۲۰ بنر تبلیغاتی تهیه شده است.
این مسئول اضافه کرد: مرکز نیکوکاری فرهنگیان استان البرز با هدف حمایت از دانش‌آموزان و فرهنگیانی که مشکل مالی یا بیماری صعب العلاج دارند، فعال شده است.
وی تاکید کرد: برای حمایت از دانش‌آموزان و فرهنگیان نیازمند به کمک درالبرز نیاز به استفاده از ظرفیت‌های عظیم جامعه فرهنگیان، اولیای دانش‌آموزان و خیرین داریم.
گفتنی‌ست؛ کمک‌های جمع آوری شده به شماره حساب مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش با شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه پرداخت ۶۸۲۸۲۵۴۶۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۲۹۷۰۰۴۵۹ واریز می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی فهمیده معاون پرورشی دانش آموز نیازمند با رنگ مهر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در ایام نوروز از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین/تجهیز هنرستانها تا مهر۱۴۰۳

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث مهارت آموزی برای اشتغال از دوره غیر دانشگاهی باید شروع شود گفت: این امر همت همه مسئولان، مجلس، دولت، دستگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش را می‌طلبد؛ در این راستا کمک سرانه ویژه‌ای را برای تجهیز هنرستان‌های شبانه‌روزی در نظر می‌گیریم و قبل از مهر ۱۴۰۳ عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی با حضور در برنامه پرسشگر با بیان اینکه سه ماموریت اصلی بر عهده معاونت آموزش متوسطه است گفت: ایجاد دسترسی آموزشی و فرصت برابر آموزشی، شناسایی استعدادها و علایق دانش آموزان (هدایت تحصیلی مناسب و مطلوب در دوره متوسطه تا انتخاب منطقی، درست‌ و عملکرد مطلوب‌) و بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری که توسعه حرفه‌ای و نقش اصلی معلمان را نشان می دهد، از جمله این ماموریت‌هاست.

وی به حساسیت بالای دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: دوره متوسطه به ویژه متوسطه اول، دوره هویت یابی است چرا که شرایط کار کردن با این دانش آموزان در این سن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش موضوع دیگر که در دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری و فنی حرفه‌ای و کار و دانش اهمیت دارد را مهارت آموزی عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا موضوع دسترسی آموزشی را پیگیری و از سال گذشته بحث مدارس شبانه روزی برای افزایش پوشش تحصیلی را از طریق توانمندسازی مدیران و اجرای طرح شهاب در این مدارس دنبال کردیم.

کاظمی با اشاره به اینکه در بحث هدایت تحصیلی آنچه مهم است به کارگیری ظرفیت معلمان برای شناسایی توانمندی دانش آموزان است گفت: مشاوران شاید مسئولیت ویژه‌ای داشته باشد اما آنچه مهم است معلم به دلیل ارتباط ویژه‌ای که با دانش آموز دارد نقش مهمی ایفا می کند، در این راستا طرحی با نام سکوی استعدادیابی با مشارکت بنیاد احسان در چند استان آغاز کردیم که در حال اجراست و می‌تواند زمینه ساز رشد دانش آموز باشد.

آغاز طرح مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در ایام نوروز از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین

وی افزود: بحثی که کل وزارتخانه درگیر آن است، پرونده رشد تربیتی دانش آموز است که با محوریت مرکز سنجش و مشارکت بخش‌ها و معاونت‌های آموزشی شکل می‌گیرد؛ طرحی با نام طرح خاتم به مناسبت ایام نوروز از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۲۴ فروردین ادامه دارد که کارها و مهارت‌های مختلف در زمینه‌های مختلف مانند هنر، وسایل تعمیراتی، کامپیوتر و شبکه را دانش آموزان یاد می گیرند تا بتوانند زمینه‌های انتخاب مناسب‌تر و مطلوب‌تر را به دست آورند.

واریز کمک سرانه ویژه تجهیز هنرستان‌های شبانه‌روزی قبل از مهر ۱۴۰۳

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مسئله مهم‌تر را بحث شناسایی استعدادها از پایه چهارم عنوان کرد که در مسیر رشد تربیتی باید دنبال شود و در این‌باره ادامه داد: برنامه ویژه‌ای وزارت آموزش و پرورش با حمایت‌های وزیر آموزش و پرورش برای مسئله مهارت آموزی دارد، در این راستا تدوین آیین نامه‌ مهارت‌های دانش آموزان از دوره دوم ابتدایی آغاز و تا پایان متوسطه با محوریت هنرستان‌ها با مشارکت بخش‌های مختلف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ادامه دارد.

صحرایی با بیان اینکه بحث مهارت آموزی برای اشتغال از دوره غیر دانشگاهی باید شروع شود گفت: این امر همت همه مسئولان مجلس و دولت، دستگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش را می طلبد، در این راستا کمک سرانه ویژه‌ای را برای تجهیز هنرستان‌های شبانه‌روزی در نظر می‌گیریم و قبل از مهر ۱۴۰۳ عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخشش ۱۳ مخاطب تحت حمایت در جشنواره قرآنی باران وحی
  • افزیش سرانه فضای آموزشی در اردبیل/ ۵کلاس درس وارد فاز اجرایی شد
  • ۸۰ درصد دانش آموزان صدرای خوزستان به پویش«زندگی با آیه‌ها»پیوستند
  • آغاز ساخت چهار مدرسه در خنداب
  •  حمایت قانون دانش بنیان‌ها از دانش آموزان نخبه علمی و المپیادی
  • تشریح فعالیت‌های پویش نیکوکاری البرز
  • قانون دانش بنیان‌ها از دانش آموزان نخبه علمی والمپیادی حمایت می‌کند
  • تداوم طرح مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تا ۲۴ فروردین / سکوی استعدادیابی در حال اجرا است
  • آغاز مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در ایام نوروز از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین/تجهیز هنرستانها تا مهر۱۴۰۳
  • آغاز طرح کتابت قرآن توسط دانش‌آموزان رفسنجانی برای نخستین‌بار در کشور