Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:20:09 GMT

جزئیات فراخوان پرسش مدیر حوزه‌های علمیه از طلاب اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۵۸۰۲

جزئیات فراخوان پرسش مدیر حوزه‌های علمیه از طلاب اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر،‌ حجت الاسلام سید حسین میرمعزی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، اظهار داشت: سال تحصیلی جدید از شنبه آغاز شده که در مراسم افتتاحیه آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برای نخستین بار سوالی با عنوان نقش و وظایف حوزه‌های علمیه در راستای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد و از اساتید، طلاب و فضلا برای پاسخ به این سوال دعوت به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲ واقعه مهم رخ داد یکی ابلاغی که مقام معظم رهبری در خصوص پیش نویس سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت داشتند و به موجب آن همه نهادهای تصمیم‌گیر و قانون‌گذار و همه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را موظف کردند که پیش نویس سند را بررسی کرده و در راستای ارتقا و تکمیل آن پیشنهاداتی را ارائه دهند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سندی بسیار مهم است که مسیر ۵۰ سال آینده را تعیین می‌کند و کلیه سیاست‌های کلان و کلی کشور و همچنین کلیه برنامه‌های پنج ساله و سالیانه باید ذیل این سند محقق شود.

وی بیان کرد: پس از تبیین این سند به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها فراخوانی برای بررسی و نقد صریح سند صادر شد.

حجت الاسلام میرمعزی گفت: از ابتدای صدور فراخوان، ستاد گفتمان سازی و ارتقای سند در حوزه تشکیل شد که ۲ وظیفه اساسی داشت یکی اینکه سند را در حوزه‌های علمیه به صورت یک گفتمان میان اساتید و نخبگان در آورد تا همه با آن آشنا شوند و دوم اینکه اهل نظر، متخصصین، مجتهدین و فضلای حوزه در خصوص این سند اظهار نظر کنند و برای ارتقای آن پیشنهاد دهند که این اقدام در حال انجام است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آغاز چهلم دوم انقلاب بیانیه گام دوم را صادر کردند که این بیانیه با سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارتباط تنگاتنگی دارد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: سوال مهمی که ما با آن مواجهیم و باید به آن پاسخ دهیم و حتی تمامی برنامه‌ها و سیاست‌های حوزه را منطبق با آن بازبینی و تطبیق کنیم سوال مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با موضوع «نقش و وظایف حوزه در راستای این دو سند مهم چیست»، می‌باشد.

وی عنوان کرد: از همان زمانی که سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ابلاغ و بیانیه گام دوم انقلاب صادر شد مدیریت حوزه بررسی‌های خود را آغاز کرده و راهبردهایی که بر اساس بیانیه باید بکار بگیرد را مورد بررسی قرار داده است.

حجت الاسلام میرمعزی اضافه کرد: لازم است در خصوص سند و بیانیه، بدنه حوزه که متفکرین و نخبگان بسیاری در آن مشغول به فعالیت‌های علمی هستند نیز به تفکر و بررسی بپردازند و اظهار نظر کنند.

وی بیان کرد: هدف از طرح سوال مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور این بوده است که مفاهیم این سند و بیانیه در حوزه به صورت یک گفتمان جاری در آید و همه حوزویان با آن ارتباط برقرار کنند و دوم اینکه از نظرات افرادی که در این زمینه نظر دارند از جمله طلاب جوان در مدارس، فضلا، اساتید، مجتهدین و مراجع استفاده شود و بر اساس اظهار نظر ها برنامه ها را بازبینی خواهیم کرد.

معاون حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: معاونت پژوهش دبیرخانه‌ای برای پرسش سال مشخص کرده است تا این پرسش به همه طلاب و روحانیون اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی به طلاب مطالب مربوط به سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب در سایت معاونت پژوهش حوزه بارگذاری می‌شود، جزوه‌ای برای آشنایی با سند و بیانیه تهیه شده است که اساتید، طلاب و فضلا می‌توانند با مراجعه به آنها به صورت دقیق تر با سند و بیانیه مقام معظم رهبری آشنا شوند.

وی با بیان اینکه به بهترین پاسخ‌ها جوایزی اهدا می‌شود، افزود: پاسخ‌ها می‌تواند به صورت پاسخ کوتاه یا مقاله علمی کوتاه و یا مقاله علمی وسیع باشد.

کد خبر 4722180

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب قم مدیریت حوزه های علمیه کشور ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد ایلام عاشورا شیراز مراسم عزاداری هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه گرگان اربعین 98 سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، راضیه سلطان عباسی افزود: داوطلبان می‌توانند برای نام نویسی بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.
 
وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس؛ خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.
 
عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟