Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری کنفرانس همکاری‌های تجاری دوجانبه بین ایران و آلمان طی روز‌های آینده در شهر برلین انتقاد «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان را به دنبال داشت.
وی در پیامی توییتری با اشاره به برگزاری این کنفرانس در روز‌های پنج شنبه و جمعه در برلین مدعی شد که حمایت از تجارت با ایران گام خطرناکی است که منجر به تامین مالی تروریسم و بی اثر کردن تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرنل در این پیام که شب گذشته در صفحه توییتر رسمی سفارت آمریکا در برلین منتشر شد بار دیگر ادعا‌های بی اساس مقامات آمریکایی مانند نقض حقوق بشر در ایران، طراحی و اجرای حملات تروریستی در خاک اروپا و حمایت از جنایات جنگی رژیم سوریه را تکرار کرد.
سفیر آمریکا در برلین که کشورش با اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی، مانع رسیدن دارو‌های حیاتی به مردم ایران می‌شود مدعی شد انجام تجارت با ایران به منزله هزینه کرد از جیب مردم ایران است.
کنفرانس همکاری‌های تجاری دو جانبه قرار است فردا و پس فردا در هتلی در پایتخت آلمان برگزار شود. به گفته برگزارکنندگان این کنفرانس، در این رویداد تجاری نمایندگان بخش اقتصادی وزارت خارجه آلمان و کمیسیون اقتصادی پارلمان این کشور نیز حضور خواهند داشت.

گرنل که از دیپلمات‌های نزدیک به «دونالد ترامپ» به شمار می‌رود، پیش از این نیز با اظهار نظر‌های خود در مورد مسائل داخلی آلمان خشم مقامات این کشور را برانگیخته است.

وی ماه گذشته پس از اینکه هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان به صراحت با مشارکت در عملیات مداخله جویانه آمریکا در تنگه هرمز مخالفت کرد، این موضع برلین را به باد انتقاد گرفت.

اینگونه موضع گیری‌ها به واکنش برخی گروه‌های سیاسی در آلمان منجر شده به طوری که فراکسیون چپ‌ها در پارلمان آلمان (بوندستاگ) اخراج سفیر آمریکا در این کشور را در دستورکار خود قرار داده است.
این فراکسیون اوایل سال با ارائه درخواستی به دولت اعلام کرد: 'ریچارد گرنل' بار دیگر فراتر از وظایف دیپلماتیک خود در امور داخلی دولت فدرال آلمان مداخله کرده و رفتار و اظهاراتش مغایر با ماده ۳ توافقنامه وین در سال ۱۹۶۱ میلادی در خصوص مناسبات دیپلماتیک دوستانه بین آلمان و آمریکا است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سفیر آمریکا کنفرانس تجاری ایران و آلمان تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از هیل، دانشجویان معترضی که در همراهی با موج حمایت از فلسطین، در دانشگاه ایالت ورمونت تحصن کرده‌اند، در مجاب کردن این مرکز آموزش عالی به پذیرفتن خواسته‌هایشان به یک پیروزی بزرگ دست یافتند؛ چراکه ریاست این دانشگاه با لغو سخنرانی «لیندا توماس- گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل در جشن فارغ‌‎التحصیلی دانشجویان موافقت کرده است.

این یکی از خواسته‌‎های اصلی دانشجویان دانشگاه ورمونت به دلیل نقش گرینفیلد در وتوی مکرر قطعنامه‌های سازمان ملل با موضوع آتش‌بس در غزه بوده است.

«سورش گاریملا» رئیس دانشگاه ورمونت، در پیامی با اشاره به ادامه اعتراضات در این دانشگاه اعلام کرد: «با کمال تأسف می‌گویم که سخنران برنامه ریزی شده خانم سفیر لیندا توماس-گرینفیلد، در دانشگاه لغو شده است.»

همزمان، دانشجویان معترض در واکنش به لغو سخنرانی سفیر آمریکا، از این رویداد استقبال کردند و توماس-گرینفیلد را جنایتکار جنگی خواندند.

به گزارش آنا، اعتراضات در آمریکا طیف گسترده‌ای از دانشجویان و اساتید طرف‌دار فلسطین را که عمدتاً در حوزه‌های مرتبط با ادیان یهودی و مسلمان پژوهش می‌کنند، با خود همراه کرده است. گروه‌هایی که این اعتراضات را سازماندهی می‌کنند شامل «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» و «صدای یهودیان برای صلح» هستند. 

خواسته‌های خاص معترضان تا حدودی از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است. محور اصلی خواسته‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌هایی که اعتراضات در آن آغاز شده، آتش‌بس دائمی در غزه، پایان‌دادن به کمک‌های نظامی ایالات متحده به اسرائیل و قطع همکاری دانشگاه‌ها با شرکت‌های مرتبط با سازندگان اسلحه است که از جنگ سود می‌برند.

در برخی دانشگاه‌های آمریکا نیز، خواسته‌های صنفی در میانه اعتراضات گزارش شده است.

بر همین اساس، تقاضای اصلی این است که دانشگاه‌ها از خدمات مالی شرکت‌های مرتبط با اسرائیل یا شرکت‌هایی که از جنگ با حماس سود می‌ببرند، صرف‌نظر کنند. اما رؤسای دانشگاه‌ها تا حد زیادی از پذیرش این تقاضا‌ها خودداری کردند حال آنکه برخی کارشناسان معتقدند دانشگاه‌ها احتمالاً سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در شرکت‌های اسلحه‌سازی ندارند. اما در برخی دانشگاه‌ها، خواسته‌های دانشجویان، قطع همکاری‌های پژوهشی با صنایع دفاعی آمریکا و اسرائیل را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد