Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:52:40 GMT

وضعیت بیماری مسعود سلیمانی تشدید شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۵۶۷۵۵

وضعیت بیماری مسعود سلیمانی تشدید شده است

"رسول سلیمانی" روز چهارشنبه در حاشیه مراسم یادبود مادر دکتر سلیمانی دانشمند بازداشت شده ایرانی توسط دولت آمریکا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: برادرم از وضعیت فوت مادرم -شادروان معصومه جوانی- همچنان بی‌خبر است و منتظر است اقدامی برای آزادی اش انجام شود.
وی ادامه داد: پدرم از زمان بازداشت دکتر سلیمانی از روز سی مهرماه ۹۷ تاکنون از ماجرا بی‌خبر است و حتی درباره مراسم امروز  چیزی نمی‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
برادر دانشمند بازداشت ایرانی خاطرنشان کرد: برای اینکه پدرم متوجه حضور نیافتن برادرم نشود به او گفتیم دکتر طرح تحقیقاتی دارد و نمی‌تواند کارش را نیمه تمام رها کند،  اما برای چهلم مادرم خودش را می رساند.
سلیمانی یادآور شد: مسئولان در حال انجام اقداماتی برای حل مشکل برادرم هستند اما به دلیل یکسری الزامات و محدودیت ها این اقدامات را رسانه‌ای نمی‌کنند.
وی عنوان کرد: با وزارت امور خارجه و شخص وزیر در تماس هستیم و آنها هم این اقدامات را به ما اطلاع می دهند.
برادر دانشمند بازداشت شده ایرانی تاکید کرد: از دستگاه‌های اجرایی، علمی و اصحاب رسانه می‌خواهم به این ماجرا ورود کنند و دادگستری آمریکا را تحت‌ فشار بگذارند و یا با دیپلماسی خودشان این کار را به نتیجه برسانند.
دکتر «مسعود سلیمانی» یکی از محققان برتر هماتولوژی(خون شناسی)، سلول‌های بنیادی و نانو که برای سفری علمی و تحقیقاتی به آمریکا سفر کرده بود، به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این کشور بازداشت و در زندان به سر می‌برد.
این دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان که چند ماه پیش در قالب فرصت مطالعاتی عازم آمریکا بود، از سوی پلیس این کشور دستگیر و زندانی شد.
این دانشمند ایرانی از سوی مؤسسه آمریکایی به نام «مایو کلینیک» که یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان است، برای انجام تحقیقات تخصصی به این کشور دعوت شد که برخلاف تمام پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، از سوی پلیس آمریکا دستگیر شد.
سلیمانی با ویزای رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس، وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیر پا گذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، پیش از ورود دکتر سلیمانی به خاک آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا وزارت امور خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی

آفتاب‌‌نیوز :

وکیل ترانه علیدوستی درباره وضعیت بیماری این بازیگر سینما، در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر نوشت: در روز‌های اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ⁧ترانه علیدوستی⁩ هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است برای رفع این نگرانی، لازم به توضیح است؛ خانم ⁧ترانه علیدوستی⁩ از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند.

وی افزود: خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌های طولانی درمان، در مسیر بهبود نسبی هستند.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟