Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسخه جدیدی از اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه برای استفاده همه متقاضیان تاسیس این نوع صندوق‌های مالی ارائه شد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نسخه جدیدی از اساسنامه نمونه صندوق سرمایه گذاری جسورانه برای پوشش دادن به نیاز‌ها و حل مشکلات موجود، ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این صندوق از نوع صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه است و با هدف جمع‌آوری منابع مالی و سرمایه‌گذاری در اوراق مالکیت اشخاص حقوقی با موضوع فعالیت در پروژه‌های نوآورانه به منظور به بهره‌برداری رساندن و تجاری‌سازی دارایی‌های یاد شده تاسیس شده است.

این صندوق می‌تواند در قالب انعقاد قرارداد مشارکت با اشخاص حقوقی یاد شده نسبت به تخصیص منابع به آن‌ها اقدام کند. در قرارداد مذکور باید نحوه تبدیل منابع واگذار شده به اوراق مالکیت شخص حقوقی سرمایه پذیر مشخص شده باشد. صندوق می‌تواند مانده وجوه خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی سپرده بانکی تخصیص دهد.

دوره فعالیت صندوق از تاریخ ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها آغاز می‌شود و حداکثر ۷ سال ادامه می‌یابد. در این صندوق‌ها حداقل سرمایه در نظر گرفته شده یکصد میلیارد ریال است. از مجموعه سرمایه صندوق حداقل ۲۰ درصد آن در زمان تاسیس، تادیه می‌شود و بقیه این سرمایه در تعهد سرمایه گذاران است که لازم است در طول دوره سرمایه‌گذاری و پیرو فراخوان‌های مدیر صندوق در چارچوب مفاد اساسنامه ظرف مهلت تعیین شده بر اساس مندرجات فراخوان پرداخت شود.

در این طرح، واحد‌های سرمایه گذاری صندوق به دو نوع عادی و ممتاز تقسیم می‌شود. تعداد واحد‌های سرمایه‌گذاری ممتاز حداقل ۲۰ درصد کل واحد‌های صندوق است.

ساختار جدید صندوق فاقد هیات مدیره است و امکان سرمایه گذاری در شرکت‌های غیر سهامی عام و شرکت‌های بازار کوچک و متوسط و سهامی عام پذیرفته نشده در بورس را دارد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری صندوق سرمایه گذاری جسورانه شرکت های دانش بنیان شرکت های سهامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۵۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند

بر اساس تفاهم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات، صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته؛ میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد.

از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرا است.

از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه می توان به تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین و  تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته است.

 انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از سایر موارد تفاهم است.

این تفاهم نامه به امضای محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش